Ledarskapsutveckling i Norden AB

59 procent har jobb efter avslutad jobbcoachning

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2011 21:17 CET

Ledarskapsutveckling i Norden AB har avtal med Arbetsförmedlingen som kompletterande aktör som erbjuder personliga jobbcoacher.

Coachningen utgår från fem etablerade metoder som anpassas efter deltagarens behov. Hos oss står alltid deltagaren i fokus. Målsättningen är att deltagaren ska komma ut i ett jobb så fort som möjligt men också hitta en varaktig lösning för honom eller henne. Vi arbetar mot alla branscher och sektorer på arbetsmarknaden. Jobbcoachningen pågår under tre månader och förmedlas via Arbetsförmedlingen.

Vi har regelbundet följt upp verksamheten med jobbcoachning. Uppföljning 2011-11-01 visar att 58,7 % av de som har deltagit i jobbcoachning hos oss har jobb efter avslutad jobbcoachning (enligt Arbetsförmedlingens definitioner för sökande som fått arbete). Ytterligare 6,5 % har börjat studera.

Exempel på arbeten som deltagare har efter avslutad jobbcoachning:

Butikssäljare, biträdande chef, egen företagare, elevassistent, florist, färskvaruchef, förskollärare, grossistchef, hotellpersonal, jobbcoach, kanslist, kock, lokalvårdare, produktionsledare, restaurangarbetare, rekryteringskonsult, systemutvecklare, säkerhetspersonal, säljare butik, säljare fackhandel, teknikinformatör, terminalarbetare, tolk och tjänsteman.

Vi fortsätter att jobba för att varje deltagare hos oss ska hitta sin bästa lösning på arbetsmarknaden!

Kontakt: Helene Stolt, Ledarskapsutveckling i Norden AB, Vasagatan 33, 722 15 Västerås, telefon 021-38 28 12, e-post helene.stolt@ledarskapsutveckling.eu

Ledarskapsutveckling i Norden AB erbjuder tjänster inom psykoterapi, handledning, coaching, konsultation och utbildning. Företaget har verksamhet i Västerås och Stockholm samt över större delen av landet genom uppdragsverksamhet. Vi har avtal med Arbetsförmedlingen som kompletterande aktör som erbjuder personlig jobbcoach. Mer information om verksamheten finns på webbplatsen www.ledarskapsutveckling.eu