Qall Telecom AB

6-timmars arbetsdag på Qall Telecom

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 07:56 CET

Qall Telecom inför den 1 februari 6-timmars arbetsdag med full lön. Målet är en välmående personal med tid och energi att hinna göra något även efter arbetsdagens slut.

”Jag tycker att det är rätt i tiden att se över arbetstiden. Nu värderas tid mycket högt och tid är något vi vill ge till våra anställda” säger Jonas Lindgren VD på Qall Telecom

Tanken är att det ska bli en mer lockande och modern arbetsplats där man är glad och effektiv på arbetet, för att ändå ha energi kvar när dagen är slut.

Qall kommer att testa det här på säljorganisationen under en period för att se vad resultatet blir. Förväntningarna är att sjukfrånvaron ska sjunka, energin höjas och glädjen spridas. På Qalls kontor blandas pilatesbollar och gummimattor med höj- och sänkbara skrivbord. På rasterna spelas det pingis, schack eller ishockey (de har inte en skridskobana inomhus, men dock ett ishockeyspel). Nu har det blivit dags för nästa fas i det holistiska hälsoperspektivet.

”Vårt mål är att personalen ska må bra och känna sig motiverade att göra ett bra jobb. Vi vill gärna att alla medarbetare stannar kvar och trivs. Vi tror att det här är rätt väg och vi lovar att berätta hur det går” säger Jonas

Vad säger personalen?
”Fick en chock! En underbar chock. Det var verkligen en rolig nyhet som innebär så mycket positivt” svarar Nathalie Gallo när hon fick frågan hur hon reagerade på nyheten. ”Jag tror att alla kommer att bli mycket gladare, kunderna får en trevligare person i andra änden och vi kommer att ha så mycket mer energi.”

Det är många unga som jobbar på Qall och Nathalie tror att det är en möjlighet för dem alla att kanske plugga, ta körkort eller umgås mer. ”Själv ska jag gifta mig snart och nu har jag äntligen tid att planera mitt bröllop!” avslutar en mycket glad säljare.

Qall Telecom AB mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, IP-telefoni samt IP-centrexväxlar till små och medelstora företag med konkurrenskraftiga och prisvärda helhetslösningar. Vi har funnits sen 2007, är drygt 60 anställda och omsätter ca 200 miljoner kr årligen. Ledorden präglas av mod, affärsmannaskap, flexibilitet och kunden framför allt.

Vill du ha en trevlig liten operatör till ditt företag som har låga priser som passar en småföretagare, ring oss.