Ung Företagsamhet Skaraborg

600 UF-elever var med och Kickade igång året

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 10:42 CEST

I tisdags kickade 600 gymnasieelever och deras UF-lärare igång det nya UF-året. Det var elever och lärare över hela Skaraborg som hade samlats för att under en gemensam förmiddag inspireras inför UF-året.

Dagen inleddes med att konferencier Joakim Bank hälsade alla välkomna och berättade lite kort om sin tid som UF-företagare och vad han gör idag. Han delade sedan ut pris till årets bästa årsredovisning från förra omgångens UF-företagare. Första priset gick till Safe n´Dry UF, Rudbecksgymnasiet Tidaholm, andra priset till Glorious UF, Fågelviksgymnasiet i Tibro och tredje priset till Närgåvan UF, Ållebergsgymnasiet Falköping.

Första inspiratören var Therese Albrechtson som berättade sin framgångssaga och gav bra tips till årets UF-företagare. Därefter var det paus med fika och mingel bland externa utställare. Det fanns även möjlighet att registrera sig i pausen.

Sist ut som inspiratörer var Kavat Event och kommunikation med Martina Linden och Emma Johansson.

Under eftermiddagen hölls även en Kick off för UF-lärarna i Skaraborg. De fick lyssna på Lena Bremsjö från Skatteverket och Peter Karvik, som pratade om effektiv kommunikation.

Vid frågor kontakta Alma Ohlin, 0511-40 34 01.