Icebug AB

6000 METER TRAIL RUNNING I GÖTEBORGS CITY!

Press Release   •   Feb 19, 2014 10:39 CET

Tröttnat en smula på att bara springa på asfalt? Nu ger Icebug, Mölndal Outdoor och Nordic Outdoor alla som är sugna på att prova på Trail running chansen till det i Icebug City Trail - mitt inne i Göteborg.
– Det är en helt perfekt möjlighet att låta folk upptäcka att löpning är så mycket mer än att bara kuta rakt fram på gatorna i stan. Mitt i Göteborg finns faktiskt möjligheten att ta löparupplevelsen till en mycket roligare nivå, säger Jonas Fernström, Race Manager för Icebug City Trail.

Icebug City Trail går den 23 mars, i samband med årets Nordic Outdoor-mässa i Göteborg. En mässa för alla människor som gillar att röra på sig utomhus på en mängd olika sätt.

Två lopp finns att välja mellan, Icebug City Trail och Lagloppet. De går samtidigt och på samma bana. Loppen tar dig genom en 6000 meter kuperad varvbana över stock och sten i Burgårdsparken med omnejd. Varvbanan har start och mål vid Mölndalsån på baksidan av Svenska Mässan/Valhallabadet. Upplev frihetskänslan av att springa på små stigar, över bergsknallar och över uppbyggda hinder på gräsytorna. Ett utmärkt tillfälle att prova traillöpning inför alla utmanade terränglopp som arrangeras runt Göteborgsområdet.

l Icebug City Trail-loppet springer du på egen hand för att ha kul, för att utmana dig själv och få chansen att vinna fina priser från Icebug samt partners.

l Lagloppet går samtidigt som det individuella. Fyra till sju personer (fritt mixat) i varje lag. Alla i laget startar samtidigt och det är den totala tiden av de fyra snabbaste som räknas. Även här finns fina priser i potten.

Icebug is a Swedish shoe brand that started to challenge the global footwear gigants back in 2001. Icebug is driven by innovation, creativity and integrity – a passion for making functional and stylish footwear.