60plus Gruppen i Sverige

60plus Mässan – två dagar fulla med upplevelser

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 14:26 CET

18/11 – 19/11 är det dags för 60plus Mässan i Bombardier Arena, Västerås. Mässan som är en seniormässa, riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Arrangörerna lovar två dagar fulla med upplevelser i form av omväxlande utställare samt föredrag blandat med musik och standup-comedy.

Nära 100 företag från länet och Sverige kommer att ställa ut på denna varierande mässa under teman som: nära och allmän turism, äventyrs- och kryssningsresor, personlig hälsa och friskvård, vård & omsorg, hjälpmedel, elektronik och telefoni, mode & heminredning, hantverk, golf, för den motorintresserade finns utställare av bilar, elopeder, mopeder och husbilar. Bank & Försäkring, Juridik hemtjänst, IT & data, kursverksamhet, politiska partier mm. mm.

Dessutom erbjuds besökarna bl. a gratis syntest, fotanalys, gratis hörseltest (bokas på plats), massage, yoga, Senior-Yoga (en mix av Medicinsk yoga och Yin Yoga) prova-på Zumba mm.

Axplock ur det späckade scenprogrammet
1,6 miljonerklubben talar om kvinnors hälsa. Actic: Prova Zumba. Fysisk aktivitet för bättre hälsa och livskvalitet  Kenzan Tours: Östafrika – Safari, sol och bad  EckeröLinjen Åland, en fantastisk ö att upptäcka. OmniaResor: Kina & Peru. Rederi Mälarstaden: Om slottsturer till Mälsåker Slott, Gripsholm  Grand Tours: Sommarnöje på vintern – vinterboende i Sydspanien. PutsJohan Vad gäller för Hemstäd?  PXC Underwear: BH-skola Global Invest Växtkraft för dina placeringar HässlöCARE: Seniorträning & kost  Vietnamsemester.se: Vietnam – paradis för pensionärer. Noblessa: Kök att trivas i – kökstrender. Mikael Strandh leg sjukgymnast:Din inställning till livet påverkar smärta - kan det vara så? Så gott som smärtfri med rätt behandling

Aktiviteter: Senior-Yoga (en mix av Medicinsk yoga och Yin Yoga), massage, skönhetsvård mm.

StandStand Up Comedy om åldersfördomar
Kärringen från Aspudden; Christina Winner. Tidigare verksam med marknadsföring/kommunikation. Numera kompledig resten av livet. Normalskadad med glimten i ögonvrån och mottot: Fyll åren med liv och inte bara livet med år!

Koppla av i pianobaren
I pianobaren underhåller Lars Berglund med evergreens från 30-talet och schlagerpärlor från 40-, 50, 60- och 70-talet.

Entré 40:- (endast kontant) Öppettider fredag 18/11 10.00-17.00, lördag 19/11  10.00-17.00

Mer information www.60plusmassan.se
Pia Brunell 070-2664908, Laila Fridh 070-7566672 Info@60plus.se

Om företaget 60plus.se
60plus.se startades 2008 av Pia Brunell och Laila Fridh. De grundade sajten när de insåg att det fanns så få communities på nätet som vände sig enbart till seniorer. Företagets syfte är att verka för vänskap och relationsskapande mellan människor. Vänskap och tillgänglighet står också i fokus i kontakten mellan dem och medlemmarna.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ännu en relationsplats under 60plus.se:s paraply. 2011 genomförs 60plus Mässor i Västerås och Uppsala

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Besök 60plus.se´s hemsida www.60plus.se.