60plus Gruppen i Sverige

60plus Mässan - Uppsalas stora seniormässa tillbaka!

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2012 10:22 CET

Den 29-30/3 är det för andra året dags för 60plus Mässan i Fyrishov, Uppsala. Mässan som är en seniormässa, riktar sig till alla aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Arrangörerna lovar två dagar fulla med upplevelser i form av över hundra omväxlande utställare samt seminarier blandat med musik och standup-comedy.

Rekordmånga utställare i två hallar
Över 100 företag från länet och Sverige kommer att ställa ut på denna varierande mässa under teman som: nära och allmän turism, äventyrs- och kryssningsresor, personlig hälsa och friskvård, vård & omsorg, hjälpmedel, elektronik, tv och telefoni, mode & heminredning, hantverk, golf, för den motorintresserade finns utställare av bilar, mopeder och andra fordon. Bank, försäkring, juridik hemtjänst, it & data, kursverksamhet, politiska partier mm. mm.

Många seminarier och ”prova-på” aktiviteter
I år blir det ännu fler seminarier och prova-på aktiviteter i flera lokaler. Båda dagarna bjuds på omväxlande talare inom bl. a resor, nöjen, hälsa och friskvård, investeringar, samhällsfrågor och turism varvat med mängder av prova-på aktiviteter. Dessutom erbjuds besökarna bl. a gratis syn- och hörseltester, fotanalys, massage, yoga, undersökningar, mässrabatter, skönhetsvård, provsmakningar och tävlingar med mängder av fina priser.

Speciella höjdpunkter är Tv-journalisten Bo Holmström som talar om sina 50 år som journalist. Nybliven pensionär vid 72 års ålder har Bo Holmström gett ut en bok med sin självbiografi från sin reporterkarriär; Lägg ut!: Episoder ur ett journalistliv.

Folkpartiets äldrepolitiska talesperson, riksdagsledamoten Barbro Westerholm kommer och talar under temat ”Hellre föremål för omsorg än föremål i omsorgen”

Båda talarna kommer att finnas representerade hos våra utställare Folkpartiet och Grand Tours efter seminarierna.

Träffa vänner och mingla i den trevliga piano-loungen
60plus Mässan samlar länets 60plussare under två dagar. Många tar tillfället i akt att samtidigt som man går runt på mässan, träffa vänner och bekanta, ta en fika, lunch eller ett glas vin och passa på att mingla och lyssna på vår fantastiska pianist Ann Maartmann som underhåller med sköna klassiker i pianobaren ”Lounge Möbelhuset”.

Entré 40:- (endast kontant) Öppettider torsdag 29/3 10.00-16.00, fredag 30/3  10.00-16.00

Mer information www.60plusmassan.se (Program kommer att ligga på hemsidan from v. 11)

Kontaktpersoner: Pia Brunell 070-6310914, Laila Fridh 070-7566672 info@60plus.se

Om företaget 60plus.se

60plus.se startades 2008 av Pia Brunell och Laila Fridh. De grundade sajten när de insåg att det fanns så få communities på nätet som vände sig enbart till seniorer. Företagets syfte är att verka för vänskap och relationsskapande mellan människor. Vänskap och tillgänglighet står också i fokus i kontakten mellan dem och medlemmarna. www.60plus.se

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ännu en relationplats under 60plus.se:s paraply. 2012 genomförs 60plus Mässor i bl. a Uppsala, Halmstad, Västerås

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.