60plus Gruppen i Sverige

60plus Mässan Västerås 21-22 november - Västerås största mötesplats för aktiva seniorer

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2018 08:44 CET

För åttonde året är det åter dags för 60plus Mässan i Västmanland/Västerås och Bombardier Arena 21-22 november. Det blir två fullspäckade, roliga och intensiva dagar med 90 spännande utställare och drygt 4000 glada besökare i sina bästa år! På scenen ser vi bl. a Karin Lazerow från TV4s Bytt är Bytt, journalisten och författaren Jan Mosander, Paula Ternström från 1,6 miljonerklubben samt skådespelaren och Västmanlands teaterchef Niklas Hjulström mfl

Att dagens seniorer är en viktig målgrupp för Västmanlands företag och organisationer, står helt klart. ”Vi kan se att intresset att nå 60plussarna i det egna länet växer för varje år. De har verkligen blivit en naturlig kontakt i företagens marknadsföring” säger Laila Fridh, mässarrangör och VD.

60plus Mässan riktar sig till aktiva och intresserade kvinnor och män i mogen ålder

Dagens seniorer och 60plussare är aktiva och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresor, skypar, bloggar, shoppar, bygger om och nytt, inreder, tränar, jobbar, bor bekvämt, gärna utomlands och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på!

Två dagar som varvas med mängder av utställare och föredrag

Ett besök på 60plus Mässan innebär två roliga dagar fulla med aktiviteter, spännande utställare, intressanta seminarier med kända och omtyckta talare, tävlingar mm. De 90 utställarna representerar bl. a resor, spa, hälsa, friskvård & träning, elektronik, tv & telefoni, bygg, mode, boende, motor, bank & försäkring, juridik, RUT-tjänster, kursverksamheter, politiska partier, föreningar, kommun & landsting mm. För dig som är modeintresserad blir det modevisning med säsongens mode och nytt för i år är samarbetet med Praktiska Gymnasiet som ger gratis makeup samt hud-och hårvård under mässdagarna

Årets scenprogram både inspirerande och lärorikt – med allt från utställarnas egna talare till kända TV-profiler.

Över 25 föredrag. Här ett axplock:

• Karin Laserow  från "Bytt är bytt"  ”Tillfälligheternas livsresa” om att få en ny karriär sent i livet.
  • Deborah Henriksson prisbelönad artist med rötterna i USA med Musik för mindfulness
  • Modevisning Sigma Fashion visar säsongens fräscha mode
  • Irene Samuelsson ”Må bra, träning i underbara Toscana”
  • Ewa Samuelsson ”Bostäder för äldre med trygghet och gemenskap”, Regeringens särskilda utredare om bostäder för äldre
  • Niklas Hjulström chef för Västmanlands Teater, ”När verkligheten sipprar in”,
  • Jan Mosander, Korrespondenten och författaren, kåserar om sitt liv som korrespondent i Tyskland och sin kryssning på Rhen”
  • Paula Ternström skådespelare, regissör och ambassadör för 1,6miljonerklubben om ”Livet är en teater - och vi spelar alla olika roller på livets arenor. Det gäller att spela så bra som möjligt”.

Detta och andra spännande föredrag från våra utställare blir det på scenen under hela mässdagarna. Hela scenprogrammet hittar du på: www.60plusmassan.se

Café Global Living serverar fika och lunch

Öppettider kl. 10.00-16.00 båda dagarna. Entré 60 kr (kort/kontant). Gratis parkering.
Bilder/ mer info: Kontakta Laila Fridh 070-7566672 info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande event som sedan 2011 genomförs i bl. a Uppsala, Hudiksvall, Gävle, Falun, Västerås och Karlstad. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.