Ving Sverige AB

65-årige Kalle utsedd till Vings Reseledare Senior

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 09:21 CEST

I mars utlyste Ving en tävling för den som fyllt 65 där vinnaren får prova på reseledaryrket på ett av Vings resmål under en vecka i sommar. Bland drygt 100 ansökningar valdes 65-årige Kalle Sundkvist från Bromma.

I sin ansökan beskrev Kalle hur han skulle lägga upp sin vecka som Reseledare Senior i sommar. Eftersom Kalle är en aktiv man som tränat hela sitt liv vill han gärna få igång människor genom vandring, paddling, löpning, spinning och besök på gymmet. Han brinner för att få människor aktiva – och under en vecka som Reseledare Senior vill han få människor i målgruppen 50+ att känna att träning är kul och får mig att må bra.

Under sensommaren åker Kalle till ett Sunprime-hotell, Vings vuxenhotell, för att förverkliga sina planer. Ving står för resa, boende och mat under hela veckan.

Juryn bestod av medarbetare på Ving.

– Vi har fått in massor av bra ansökningar, och många har också bidragit med idéer till aktiviteter på våra hotell och resmål, och de ska vi gå igenom nu. Kalles bakgrund och intresse för träning passar väl in i hur många, inte bara seniorer, vill tillbringa sina semestrar idag. Jag är övertygad om att både Kalle och våra gäster får en oförglömlig vecka, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Åldersgruppen 65+ tillhör Vings flitigaste gäster, många pensionärer är både pigga och resvana och har gott om pengar att röra sig med.

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.