Nordnet Sverige

66% fler avslut. Är regn och rusk bra för börshandeln?

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2007 11:40 CEST

Under juli 2007 ökade antalet avslut jämfört med juli 2006 med hela 66%. Nordnets kunder gjorde på samtliga marknader 683 762 avslut i aktier, warranter och optioner. Det motsvarar 31 080 avslut per börsdag.

”Skillnaden i privatpersonernas aktiehandel jämfört med förra året är uppseendeväckande. Det är svårt att låta bli att tro att vädret inte påverkar aktiehandeln under sommaren. I juli förra året dämpades börsintresset efter börsoron i maj och juni i kombination med solskenet,” säger VD Klas Danielsson.

”Aktiviteten ökade på samtliga marknader, starkast i Finland där vi växer kraftigast, och näst starkast i Tyskland där vi också växer och där börshumöret har ökat eftersom den tyska börsen har haft en extra stark utveckling i år”, säger Klas Danielsson.

För ytterligare information kontakta:
Klas Danielsson, VD, +46 8-506 330 30, +46 708 74 45 74, klas.danielsson@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with about 160 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnetbank.de and www.nordnet.lu.