Capto HR

7 av 10 avslutar inte snyggt

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 16:23 CEST

Företag och organisationer lägger ner mycket energi på rekrytering av nya medarbetare. Men att följa upp en avslutad anställning oavsett om det är en person som har jobbat en månad eller tio år är man sämre på.

Vi har gjort en, icke vetenskaplig, undersökning och den visar att 7 av 10 inte har något avslutningssamtal där man på ett strukturerat sätt går igenom vad som har varit bra och dåligt under anställningen.

”Ett avslutande samtal kan ge mycket värdefull information för organisationen. Det är även extremt viktigt att man reder ut eventuella motsättningar så långt det går.” Säger Björn Sweno VD på Capto HR.

Som ett stöd i detta arbete lanserar nu Capto HR en tjänst som heter ”NiceExit”. Via denna tjänst gör man ett strukturerat avslutssamtal.

www.niceexit.se www.captohr.se

Capto HR är ett Rekryteringsbolag i Uppsala som använder sig av nya kanaler för att de rätta kandidaterna för sina uppdragsgivare. Facebook, google, Twitter och inkedIn är några av dessa kanaler. Capto HR erbjuder även, via samarbetspartner, sina uppdragsgivare möjligheter att profilera sig via olika ”nya” media.