Mascus Media Center

70 000 annonser på begagnade maskiner och fordon på Mascus

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 14:37 CEST

Fler annonser på Mascus
Förra veckan överträffade Mascus gränsen på 70000 annonser av begagnade transportfordon, lastbilar, släpvagnar, traktorer, grävmaskiner, truckar, grönytemaskiner och skogsmaskiner. " Det har varit positivt att se, hur antalet annonser på Mascus har ständigt ökat under de senaste månaderna." säger Rickard Petersson, Mascus Försäljningschef. "Våra kunder säljer sina begagnade maskiner och fordon på Mascus och detta attraherar fler handlare som vill annonsera på våra sidor" tillägger han.

Fler annonser, fler besökare och köpare
Förhållandet mellan de ständigt ökande antalet annonser och besökare på vår sida är uppenbarligt. Mascus har verkligen etablerat sin ställning som den första Pan-Europeiska markadsplatsen för begagnade maskiner och fordon. Fler och fler köpare och säljare är bekanta med våra produkter och service. För tillfället har Mascus över en miljon månatliga besökare från Europa, Mellanöstern, Asien, Nord och Syd Africa.

"Vårt team över hela Europa gör ett bra jobb för att ständigt främja Mascus på mässor och andra evenemang. Vi samarbetar med flera industriella portaler och tidningar." säger Tomasz Odrobinski, ansvarig för Mascus Marknadsföring.

Att annonsera i Mascus Magazine
Vid sidan om sina Internet tjänster, erbjuder Mascus alla kunder möjligheten att annonsera sina maskiner och fordon i "Mascus Magazine". "Mascus Magazine" är ett utmärkt exempel på hur den klassificerade pressen kan överleva i dagens eknomiska tillstånd. 60000 exemplar av tidningen distribueras gratis runt Europa två gånger om året.

"För oss är Mascus Magazine ett projekt som förenar oss med våra kunder. Mascus Magazine distribueras på flera internationella mässor och evenemang samt skickas till olika företag och privata kunder året om, och är därför ett utmärkt tillfälle för våra kunder att marknadsföra sina begagnade maskiner och fordon. Det elektroniska versionen av Mascus Magazine är tillgängligt dygnet runt på Mascus.se" konstaterar Mr. Odrobinski.

Kontakta:
Rickard Petersson, Försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.petersson@mascus.com

Om Mascus:
Mascus (http://www.mascus.se) - Är en elektronisk marknadsplats för begagnade transportfordon, konstruktions-, jordbruks-, skogsbruk och grönytemaskiner och materialhanterings utrustning. Vårt produktsortiment omfattar bland annat traktorer, släpvagnar, bussar, grävmaskiner och mobilkranar. Mascus gör försäljningen av begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att samla in information om tillgång och efterfrågan på ett ställe. Alla återförsäljare, tillverkare och slutanvändare är välkomna att placera sina begagnade maskiner och utrustning på vår marknadsplats. Mascus är ett handelsföretag i Alma Media Corporation.

För mer information:
Mascus Media Center: + 358 10 665 5521, media@mascus.com