Philipson Söderberg AB

70 flaskor Woodford Reserve Master´s Collection Four Wood på Systembolaget

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 10:58 CEST

Den 1 augusti lanserades Woodford Reserve Master´s Collection Four Wood i Systembolagets exklusiva sortiment. En speciell whiskey med flerdimensionell smak med både komplexitet och mjukhet.

Master´s Collection är skapad utifrån en unik batch  som utöver de tre till fem år på amerikansk ek som, Woodford och all bourbon ligger på, även har slutlagrats på lönn-, sherry- respektive portfat. Slutlagringen sker alltså på tre olika typer av fat som sedan blandas.

Olroso sherry-faten bidrar med valnöt och karamell. Ruby port-faten ger rik smak av bär och frukt medan lönn-faten ger en extra dimension av lönnsirap och bakkryddor. Resultatet är en whiskey med oöverträffat djup med fruktkaraktär som kan drickas som den är eller med is.

Woodford Reserve Master´s Collection Four Wood
Ursprung: Kentucky, USA
Varunummer: 11031
Pris: 999 kr
Volym: 700 ml
Alkoholhalt: 47,2%
Tillgänglighet: Systembolaget i Passagen, Stockholm, Hansacompagniet, Malmö och Nordstan, Göteborg. Övriga Systembolagsbutiker kan beställa hem produkten på förfrågan.

För mer information och bilder, kontakta Lisa Lind, lisa.lind@philipsonsoderberg.se.

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

Hemsida: www.philipsonsoderberg.se
Pressrum: www.philipsonsoderberg.se/pressrum