Solar Sverige AB

700 installatörer springer Göteborgsvarvet i regnbågströja

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 09:39 CEST

I år kommer Göteborgsvarvet att lysas upp av 700 rörmokare och elektriker som springer i en regnbågsfärgad löpartröja. Dessa löpare ingår i Team Solar, en av de största startgrupperna från ett enskilt företag i tävlingen. Deltagarna har fått rösta på olika färgalternativ och regnbågströjan, som är ett ställningstagande för allas lika värde, vann med god marginal.

Solar är ett grossist- och tjänsteföretag inom el och VVS. Företaget har, som en del i en satsning på hälsa och arbetsmiljö, uppmuntrat kunder, leverantörer och anställda att springa Göteborgsvarvet under ett antal år.

– Det är riktigt kul att se hur intresset ökar hela tiden och fler och fler hänger på för varje år som går, säger Fredrik Reis som är marketing manager på Solar Sverige AB.

I år är det tredje året i rad som deltagarna i Team Solar har fått rösta på hur tröjan ska se ut. Regnbågsflaggan används som en symbol för att visa respekt och tolerans för alla människors olika egenskaper.

För Solar är Göteborgsvarvet årets höjdpunkt, då kunder, personal och leverantörer från hela landet samlas, umgås, deltar i folkfesten och genomför loppet var och en efter sin förmåga. Vissa tränar också tillsammans inför loppet. Solar har anordnat löparkvällar där de anlitat Mustafa Muhammed som löpcoach, som har gett deltagarna tips och råd hur de skall träna inför Göteborgsvarvet.

– El- och vvs-branscherna är väldigt mansdominerade och kan uppfattas som grabbiga. Vi ville med regnbågströjan framhålla allas lika värde och styrkan i människors unika egenskaper och olikheter. Men vi var lite osäkra på hur regnbågströjan skulle tas emot. Därför känns det fantastiskt att just den tröjan vann, och med god marginal dessutom!

För mer information, kontakta:
Fredrik Reis, marketing manager Solar Sverige AB
e-post: fredrik.reis@solar.se
telefon: 0707-13 98 00
www.solar.se

Solar Sverige är hela Sveriges EL- och VVS-partner och ledande inom Sourcing & Services.

Solar Sverige är en del av Solar Group, ett av norra Europas ledande Sourcing- & Services-företag.

Solar erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, främst inom el, värme, VVS och ventilationsteknik.
Vi marknadsför 215 000 produkter och säljer unika lösningar.

Solar - we are stronger together