Beriksson

8-faldigt prisbelönade karamelliserade popcorn lanseras i Sverige

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 11:41 CEST

Joe & Sephs är en namnlek. Joseph bär nämligen två hattar, kockhatten när han lagar sina gourmet-popcorn och hatten som han utlovar att han äter upp om du inte skulle tycka om hans popcorn. Recepten testades till perfektion i många år och när han väl lanserade popcornen vann han 8 priser i den kulinariska tävlingen Taste Awards. Förutom att popcornen är smakrika så innehåller de också färre kalorier än många andra popcorn eftersom de är luftpoppade. Idag säljs popcornen i prestigefyllda butiker i England som Harvey Nichols, Harrods, Four Seasons hotell och många andra verksamheter som lägger vikt vid hög kvalitet och fina förpackningar. Popcornen finns i 80-90 grams förpackningar med smaker såsom karamell/choklad, karamell/macchiato/whisky, mirin/soja/sesam. De små påsarna innehåller 32-35 gram och innehåller karamell/salt, kola/golden delicious/kanel, karamell/chil/peppar och karamell/honung/hasselnöt. De små påsarna kostar ca 29 kr medan de stora påsarna kostar ca 49 kr.

Visste du att Aztekerna poppade popcorn. De varma popcornen kallades momochitl och var en del av deras ceremonier. Nu är de en del av våra teceremonier då Joe & Sephs gourmet popcorn lanseras tillsammans med de övriga produkterna i vårt te-koncept på NK i Göteborg den 2-3 augusti. Vi kommer också presentera produkterna på Formexmässan 15-18:e augusti i monter C03:21. Välkomna att smaka!

Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/j37ieay1bp1qwu8/oxhN1u4wt6 läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på Joe & Sephs. Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.