Hästnäringens Riksanläggningar Flyinge Strömsholm Wången

8 OS-ryttare tävlar på Flyinge Grand Prix hoppning nästa helg

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 16:05 CET

Startfältet på nästa veckas Grand Prix tävlingar är minst sagt imponerande. Totalt kommer smått otroliga 8 olika OS-ryttare att delta under helgen. Det kommer med andra ord bli bra drag i Flyinges uppvärmda stora ridhus i höstmörkret nästa helg.

– Det är kul med ett så meriterat startfält och att väldigt många up-comingryttare vill komma hit och rida. Vi har SM här till våren och då är det bra att köra en sådan här Grand Prix som uppvärmning, säger Staffan Stehager, Evenemangsansvarig Flyinge AB.

Morgondagens vinnare
Dessutom rider Sveriges mest lovande juniorer och Young Riders om en finalplats till Göteborg Horse Show sponsrad av Krafft.

Spännande showklass
Det kommer även att arrangeras en showklass utan dess like.Före 1,50-meters klassen på lördagen rider unga lovande ryttare en egen hoppklass.
Upphovsman till klassen är Lisen Bratt Fredricson och bland de deltagande ryttarna finns namn som t.ex. Bratt-Fredricson, Arvidsson-Maggi, Johansson, Lindelöw, Jönsson-Pantsu mfl. Ryttarna i showklassen är mellan 4-10 år.

Flyinge AB är ett modernt internationellt hippologiskt kompetenscentrum och ett av världens äldsta stuterier med anor från 1100-talet. Flyinge AB omsätter drygt 60 mkr, har 65 anställda och 180 studerande. Verksamheten spänner över flera områden: avel & sport, utbildning & forskning samt evenemang. Mer information om Flyinge hittar du på www.flyinge.se