Expedia.se

8 tips du inte får missa i shoppinghuvudstaden London

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 09:56 CEST

En ny undersökning från Expedia.se visar att London inte bara är svenskarnas, utan hela Europas favoritstad när det kommer till shopping. Nu har Expedia.se, den världsledande nätbaserade resebyrån, satt ihop en guide som innehåller något för alla smaker och plånböcker.

West End
Utforska ett av Europas livligaste shoppingområden, sjung med i en musikal eller förundras över folkmassorna. West End var en gång hemvist för Londons privilegierade elit men är i dag ett centrum för kultur och shopping som lockar besökare från hela världen. I området hittar man många av Londons mest kända gator, torg och parker t.ex. Bond Street, Regent Street och Piccadilly Circus.

Mer information: https://www.expedia.se/West-End.d6144914.Resor?rfrr=TG.Destinations.City.POI.3.4

Notting Hill
Besök de färgglada husen, fashionabla pubarna och de fascinerande marknaderna där du kan fynda antikviteter, kläder och souvenirer i detta vibrerande område. Här hittar du b.la. Portobello Road Market som är öppen varje dag. Dessutom anordnas årligen Notting Hill Carnival, en av världens största gatufestivaler.

Mer information: https://www.expedia.se/Notting-Hill.d601720.Resor?rfrr=TG.Destinations.City.POI.4.3

Oxford Street
Se dig omkring i hundratals butiker, kaféer och restauranger på en av Europas livligaste shoppinggator. Oxford Street är en 2,4 kilometer lång gata som kantas av ca: 300 olika butiker och massor av restauranger. Många företag och butikskedjor har sina flaggskeppsbutiker just på Oxford Street.

Mer information: https://www.expedia.se/Oxford-Street.d6144897.Resor?rfrr=TG.Destinations.City.POI.7.4

Covent Garden
Covent Gardens mittpunkt är ett torg där det på 1600-talet låg en fruktmarknad och som nu är fullt av affärer, barer och restauranger. Området är också ett hett tips för matintresserade och kaffeälskare. Här finns smaker från alla världens hörn: thailändskt klibbigt ris, franska bakverk, belgisk choklad, spansk skaldjurspaella och nordafrikanska curryrätter. Vill du prova öl av alla möjliga slag erbjuder Covent Garden ett urval av historiska och karaktärsfyllda pubar på torgområdet.

Mer information: https://www.expedia.se/Covent-Garden-London.d501544.Sevardheter?rfrr=TG.Destinations.City.POI.1.4

Leadenhall Market
Köp fina ostar, blommor, färskt kött och andra delikatesser på en av Londons äldsta marknader. Leadenhall Market är en vacker saluhall med välbevarad viktoriansk arkitektur och mycket trivsam stämning. Titta upp på det dekorativa taket när du kliver in på den gamla marknadsplatsen. Du kan även köpa blommor, färska matvaror eller gå till en lokal krog och ta en öl med människorna som jobbar i närområdet.

Mer information: https://www.expedia.se/Leadenhall-Market London.d6167967.Sevardheter?rfrr=TG.Destinations.City.POI.8.1

Old Spitalfields Market
Njut av stämningen på den här bohemiska inomhusmarknaden där det finns spännande salustånd och restauranger. Old Spitalfields Market ligger i östra London och ser ut som en basar, men med viktoriansk arkitektur. Det här är en av stadens största inomhusmarknader med olika avdelningar för mode, konst, hantverk och mat. Du kan försöka pruta ner priserna om du hittar kläder, souvenirer eller matvaror du vill ha.

Mer information: https://www.expedia.se/Old-Spitalfields-Market-London.d6159619.Sevardheter?rfrr=TG.Destinations.POI.Explore.14.1

Camden Town
Fynda souvenirer och kläder bland punkare och hårdrockare i området som är känt för sin alternativa kultur och sitt pulserande nattliv. Camden Town är en känd marknad och mötesplats för resenärer, lokalbefolkning och alternativa grupper. Du kan utforska mängder av marknadsstånd i området såväl som en charmig kanal, vilken kantas av restauranger och kaféer.

Mer information: https://www.expedia.se/Camden-Town.d179518.Resor?rfrr=TG.Destinations.POI.Explore.16.2

Greenwich Market
Den mysiga marknaden precis intill Themsen betraktas som en av de marknaderna i London med bredast utbud. Här kan du vandra runt bland 120 stånd med antikviteter, samlarobjekt, hantverk och design. Greenwich Market har öppet alla dagar i veckan – och ingen dag är den andra lik.

Mer information: https://myreallondon.expedia.se/experience-greenwich-market-146

https://blogg.expedia.se/shopping/ finns fler tips för Londons bästa shopping.

Expedia.se lanserades 1996 och tillhör Expedia Group, som är världens ledande internetbaserade resebyrå, med miljoner av resenärer över hela världen varje år. Expedia är en av världens ledande internetbaserade resebyrå och erbjuder hundratusentals hotell, från boutiquehotell till stora hotellkedjor, samt tillgång till flygbiljetter med fler än 400 flygbolag och även möjligheten att boka hyrbil och ett brett utbud av aktiviteter.

www.expedia.se erbjuder avancerade sökverktyg, som gör det möjligt att kombinera olika alternativ, söka efter och forma en resa som passar individuella behov. Detta koncept är även tillgängligt genom Expedias prisbelönta mobilapp, som gör det möjligt att boka flyg och hotell direkt från telefonen. Både hemsidan och mobilapplikationen erbjuder många olika verktyg, som gör livet lättare för resenären. Dessa verktyg inkluderar bland annat kartor över städer och flygplatsterminaler, restips, status på flygavgångar och destinationsguider. Genom att använda de tillgängliga tjänsterna för att skapa individuella paketresor, där flyg och hotell bokas tillsammans, sparar man i genomsnitt 1200 kr per bokad resa.

Expedia.se är en del av Expedia Inc. Företaget skapar konsumentvärde för både fritids- och affärsresenärer, samt assisterar reseleverantörer med ökad efterfrågan och direkta bokningar.

Få tillgång till vår databas:

Som en av världens största internetbaserade resebyrå har Expedia tillgång till detaljerade databaser över konsumenters resebeteende. Om du är journalist eller media och vill ha specifik kunskap inom ett område, så tveka inte att ta kontakt.

Registrerade varumärken och logotyper tillhör sina respektive ägare. © 2014 Expedia, Inc. Fullständiga rättigheter. CST: 2029030-50Expedia