Beriksson

9 Great Taste Awards till ”Pop Tea Concept”

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2013 08:30 CEST

Pop tekonceptet består av 10 sorters småkakor, 2 gröna chokladkakor, 7 sorters karamelliserade popcorn och 10 sorters ekologiskt te. Det finns alltså gott om utrymme för ett stort tekalas för alla smaker. När vi har tagit fram detta tekoncept har vi frågat oss hur Alice i underlandet och Hattmakaren skulle dricka sitt te 2013. Dessa färgstarka karaktärer blev den självklara inspirationen för att vi skulle kunna erbjuda en härlig testund med spännande smaker med krispiga och krämiga variationer. De väljer en kopp “Ever so english breakfast” till frukost, och äter surdegsbröd med getost och äppel/lakritscurd. De unnar sig sedan några äppel/toffee/kanel-popcorn till frukost om det är helg (och när ingen ser på). En varm sommardag gör de ett iste på The berry best, det smakrika och läskande teet med jordgubb, hibiskus, blåbär och äppelbitar som ger en djupt röd/lila färg. För att se vilka sorter som har vunnit priser, läs på beriksson.net och välj pop tea. Du finner även ett recept på äppel/lakritscurd på samma sida. Välkommen att testa vårt Pop Tea Concept på chokladfestivalerna i Stockholm och Göteborg i oktober.

Läs mer om vårt te-koncept på beriksson.net, klicka på Pop tea. Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/kyoidvrohm0b301/pCLY7WcZIm Maila till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534 vid frågor

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.