Leva

91 000 läsare till nya LevaPS!

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 15:23 CET

Personlig utveckling och psykologi är huvudämnena
i nya LevaPS! som lanseras på måndag. Med en upplaga på
42 000 ex blir tidningen störst i sitt segment.

Efter Formas köp av tidningen PS! i höstas har tidningarna Leva och PS! slagits samman. Det första numret av månadstidningen LevaPS! lanseras på måndag och finns i tidningsställen från 15 februari.

–    Vi har nu helt andra resurser att göra Sveriges i särklass största tidning om personlig utveckling och psykologi. Nu kan vi verkligen inspirera till livslust, välmående och glädje med vetenskap och forskning i ryggen, säger tidningen LevaPS! chefredaktör Maria Gerlofson.

LevaPS! vänder sig till kvinnor i åldern 25-55 år. Ämnena blir personlig utveckling och psykologi, forskning, samt medveten livsstil med bland annat utvecklande resor, mat och kropp/hälsa/skönhet. Precis som de båda tidningarna tidigare gjort kommer man att interagera med läsarna utifrån ett antal plattformar, såsom tidning, webb, event.

Stående medarbetare utöver redaktionen är vägledaren Mia Törnblom, hälsoprofilen Malin Berghagen, psykoterapeuten Patricia Tudor-Sandahl, mentale tränaren Olof Röhlander, prästen Olle Carlsson, barn- och föräldrapsykologen Malin Alfvén, kbt-terapeuten Liria Ortiz och poeten och författaren Bob Hansson.

Det första numret ligger på 116 sidor med en annonsvolym på 25 procent. Pris i butik 49:50.
Tidningen LevaPS! utkommer med 11 nr/år.  Upplaga 42 000 ex. (TS Helår 2009, med en beräknad dubbeltäckning på 10%) Räckvidd 91 000 läsare. (Orvesto Konsument 2010:3).

-----------------------------
För mer information kontakta:
Chefredaktör Maria Gerlofson, maria.gerlofson@formapg.se, tel 070-16 93 078.

Tidningen LevaPS! ges ut av Forma Magazines AB. Förlaget ingår i Forma Publishing Group som är en av marknadens ledande aktörer inom tidskrifter, böcker och tv-produktion. Forma har verksamhet i Sverige, Finland och Baltikum och ägs av börsnoterade Hakon Invest AB.