Ving Sverige AB

99,8 procents beläggning på Vings flyg i juli

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 13:45 CEST

Det ostadiga sommarvädret fick svenskarna att panikboka resor till Medelhavet i juli och på Vings flyg var det i stort sett fullsatt. Under juli månad hade researrangören endast 133 tomma platser kvar på flygen, vilket motsvarar en beläggning på 99,8 procent.

- Juli månad blev snudd på en rekordmånad vad gäller beläggningen på våra flyg, endast två gånger tidigare har vi haft så få platser kvar i juli. Det är väldigt roligt att se att våra resor är så eftertraktade och att vi flyger med maximal flygkapacitet är också bra i miljöhänseende, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Och svenskarnas reslust ser ut att hålla i sig. I augusti är redan 96 procent av Vings resor sålda och i september är motsvarande siffra 90 procent, vilket är en ökning på 7 respektive 13 procentenheter jämfört med samma tid i fjol.

Störst chans att komma iväg till solen i augusti och september har man om man bokar en resa till Mallorca, Cypern, Kreta eller Rhodos.

För bilder, se Vings bildarkiv: www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta: Anna Hagberg, informatör Ving, anna.hagberg@ving.se, tel. 0709-513158

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.