Sinitor Digital Solutions

ÅF, ABB och Scania i ingenjörstoppen – 40 arbetsgivares image kartlagda av Sinitor Image Solutions

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 15:37 CEST

Arbetsgivarimage© är en helt ny imagemätning som kartlägger yrkesverksamma civilingenjörers inställning till 40 utvalda tekniska arbetsgivare. Undersökningen visar kännedom och acceptans för respektive arbetsgivare och positionerar dem i sitt nuläge. ÅF och ABB har högst Arbetsgivarimage© då hälften av alla yrkesverksamma civilingenjörer har positiv kännedom om dessa arbetsgivare. Scania tar tredjeplatsen och det visar att 4 av 10 civilingenjörernas kan tänka sig jobba här.

Sedan följer ett flertal arbetsgivare som konkurrerar med varandra såsom Sweco, Saab, Sandvik, Electrolux och Semcon som alla lockat var fjärde civilingenjör. Därefter placerar sig flera arbetsgivare som lockar var femte civilingenjör och här hittar vi bl. a. SKF, Combitech, Alfa Laval, SSAB och LKAB.

Undersökningen, genomförd av Sinitor Image Solutions, har beställts och publicerats i tidningen Framtidens Karriär – Ingenjör / Nextmedia som gick ut i veckan och smartphone-mätningen besvarades av 195 yrkesverksamma civilingenjörer under 50 år.

För mer frågor / beställning av resultat - kontakta Patrik Gustafsson på Sinitor 070-6626462

Sinitor Digital Solution AB arbetar med marknads- och opinionsundersökningar i Europa från kontor i Sundbyberg. Företaget arbetar med de flesta traditionella metoder och är även exklusiv Community-partner till Vision Critical, internationell leverantör av insight communities. Vi erbjuder också att kartlägga varumärkens och arbetsgivares Image på sina respektive marknader.