Panaxia Security AB

ÅHLÉNS, LAGERHAUS OCH KICKS TECKNAR AVTAL MED PANAXIA SECURITY

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2006 09:04 CET

(NGM: PAXA)

Åhlénsgruppen har tecknat ett 3-års avtal med Panaxia Security avseende värdetransporter och kontanthantering för samtliga Åhlénsvaruhus, Lagerhaus- och Kicksbutiker i hela landet.

-Vi i Åhlénsgruppen har valt Panaxia som värdetransportör, för sina säkra och funktionella tjänster, säger Christina Stridsman, finanschef Åhlénsgruppen.

- Med vår nationella täckning, säkra transportutrustning, och övervakning från egen larmcentral, har vi mycket goda förutsättningar att möta behoven från Åhlénsgruppens samtliga 200 varuhus och butiker som också finns över hela landet, säger Thomas Gravius, VD i Panaxia Security.

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tel. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se Christina Stridsman, Finanschef, Åhlénsgruppen, tel. 08-402 80 69, cmn@ahlens.se

Fakta om Panaxiakoncernen
Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, säkerhetstransporter och övervakning. Värdetransportuppdragen utförs alltid med säkerhetsutrustning som är godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF). Panaxia arbetar med bank-, post-, företags- och handelskunder samt kommuner och landsting i hela Sverige. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se