Inspira AB

Åhléns utökar samarbetet med ServiceCompagniet

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 13:26 CEST

ServiceCompagniet har sedan 2011 ansvarat för städningen av ett 20-tal av Åhléns varuhus i landet. Nu väljer Åhléns att från den 1 maj utöka ServiceCompagniets andel av varuhusen och ge oss förtroendet att ta över städningen på ytterligare 12 stycken, däribland de större cityvaruhusen i Malmö och Göteborg.

Inspira utför städningen på Åhléns i Norrtälje sedan tidigare inom ramen för detta avtal.

- Den främsta anledningen till att vi får utöka samarbetet är helt enkelt att ServiceCompagniet har fungerat väldigt bra som leverantör till Åhléns, säger Annika Jansen, Chef Nationella Affärer, som givetvis är glad över att ytterligare en av landets största och mest kända varuhuskedjor väljer att utöka samarbetet med ServiceCompagniet.

Läs mer om Åhléns på www.åhléns.se

Om ServiceCompagniet:

ServiceCompagniet är en branschledande aktör på den svenska marknaden och erbjuder rikstäckande tjänster inom yrkesmässig städning med närliggande serviceområden. ServiceCompagniet erbjuder detta genom delägarbolagen som är några av städbranschens ledande aktörer. Delägarbolagen är Norrlands Miljövård AB, Inspira AB, Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB, Skaraborgs Städ AB och Sesab Service AB. Gemensamt sysselsätter vi ca 2500 medarbetare.

Om Inspira: Med konceptet Rent och Tryggt® erbjuder vi samordnade eller separata servicetjänster inom städning, bevakning, arbetsplats- och fastighetsservice. Vi arbetar i huvudsak i tre områden. Arbetsplatser, handelsplatser och publika platser. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter ca 225 miljoner kronor och sysselsätter 700 medarbetare.