SIBA AB

Åk inte till fotbolls-VM i Tyskland – SIBA och Sängjätten lovar guldläge för de som stannar på hemmaplan

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2006 09:15 CEST

SIBA och Sängjätten anser inte att man skall åka till Tyskland under fotbolls-VM. De två detaljhandelsföretagen menar att det svenska folket har mer att vinna på hemmaplan. De lockar med att köpa vägg-TV med sängar och få pengarna tillbaka om Sverige tar guld.

Att en stor del av det svenska folket kommer att se fotbolls-VM på en platt TV är det inget tvivel om. Försäljningen av platta TV har tredubblats sedan förra året och i april sålde SIBA 40 procent fler platta TV än bildrör.
- Vi har absolut märkt av ett ökat intresse för platt TV inför fotbolls-VM. Folk vill ha större och platt TV för att följa den stora fotbollskampen, säger Daniel Sorting, butikschef SIBA Backaplan i Göteborg.

Nu manar SIBA att man har mer att vinna på hemmaplan än i Tyskland.
- Alla som köper en kampanjmärkt platt TV i vårt senaste reklamblad och betalar med SIBA-kortet får pengarna tillbaka om Sverige vinner guld, säger Fabian Bengtsson, VD SIBA. Kunderna får pengarna tillbaka senast 30 dagar efter Sverige tagit guld i fotbolls-VM, garanterar han.

SIBA och Sängjätten slår ihop sina påsar inför fotbollsfesten.
- Vi verkar inom två helt olika branscher i detaljhandeln, men vi har i mångt och mycket samma kunder. Nu inför fotbolls-VM ser vi möjligheter att samarbeta, säger Martin Lundberg, VD Sängjätten. Hos oss får de som köper två sängar och en platt-TV pengarna tillbaka vid svensk vinst i fotbolls-VM. Erbjudandet heter Guldpaketet och gäller både hos oss och SIBA för de som handlar med SIBA- eller Sängjätten-kort.

Samarbeten över branschgränserna kommer vi nog se mer av om man får tro SIBA. – Jag ser många möjligheter att samarbeta med andra detaljhandelsföretag. I vår har vi försett över 20 000 kunder med en cykel på köpet när de handlat hemelektronik hos oss. Och nu har vi sängar, avslutar Fabian Bengtsson.

För mer information, kontakta: Sara Widman, Informationsansvarig SIBA.Tel: 0704-500 235

Om SIBA
SIBA AB är en av Nordens största aktörer inom hemelektronik med 56 varuhus i Sverige, Norge och Danmark. Kärnan i koncernen är de två varuhuskedjorna SIBA och ComputerCity. Koncernen omsatte 4 miljarder 2004/2005.