KarinMeBerg - Kommunikation & PR

Åk på BokSPAning en helg i höst! -Att bokcirkla är det nya svarta.

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 14:32 CEST

Åk på BokSPAning en helg i höst! -Att bokcirkla är det nya svarta.

Prata böcker i grupp har blivit mer och mer populärt. Både i verkliga livet och på nätet.

enbokcirkelföralla.se är ett community på webben som har funnits sedan 2009 och som startar upp bokcirklar, boksamtal samt har bokcirklar på beställning och bjuder in till olika event, både på nätet och utanför. I samarbete med bokhandlare, kommuner, förlag och företag.

Nu kommer enbokcirkelföralla.se att samarbeta med biblioteken i Ovanåkers kommun, AlftaQuren, Länsbibliotek Gävleborg Uppsala, Helins bokhandel i Hälsingland med att bjuda in till BokSPAhelger i oktober och november på AlftaQuren. Vid första tillfället, den 20-21 oktober gick platserna åt i rasande fart och det bokades snabbt in ett nytt tillfälle den 24-25 november. Folk vill prata böcker och umgås med andra som har samma intresse! Detta i kombination med fint boende, god mat och vacker natur gör det oslagbart.

Att prata böcker har i alla tider varit ett sätt att få träffas och umgås. Under en längre tid har bokklubbar och bokcirklar dock varit något som setts som töntigt och tråkigt men har idag växt till en rörelse. Bokklubbar upplever en ny era i den moderna tiden med stresskultur, fritidsaktiviteter och jobb. Det är ett sätt att koppla av och tillsammans med andra delta i ett boksamtal, fika och ha trevligt. Det är lätt att föra ett samtal om en bok och i samma veva träffar du nya människor på ett givande och trevligt sätt. Det vi gör med BokSPAhelg är att kombinera allt det här med god mat, promenader, yoga, trevligt sällskap och tid att dra sig undan för att läsa själv. Kan det bli bättre? säger Karin Berg, enbokcirkelföralla.se

Inbjudan till BokSPAning den 24-25 november.

Kontaktpersoner för reportage, intervjuer etc.

Karin Berg, enbokcirkelföralla.se

Mejl: info@enbokcirkelforalla.se

Sofie Jonsäll,AlftaQuren -

Mejl: sofie.jonsall@alftaquren.se

Telefon: 0271-58000

Anette Helgesson, Bibliotekarie, Ovanåkers kommun samt initiativtagare till BokSPAning.

Mejl: anette.helgesson@ovanaker.se

Telefon: 0271-571 55

enbokcirkelföralla skapar event där böckerna står i centrum och har ett gediget nätverk i bokvärlden. Vi jobbar med mun till mun-metoden via sociala medier, event och bokträffar. Vi riktar oss till företag som vill ha ledarledda boksamtal och till bokförlag, bokhandlare och bibliotek som vill sprida en titel samt ha proffsiga, spännande och roliga bokevent som syns och hörs.