Good Travel

Åk som volontär i Europa!

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2012 11:46 CEST

Good Travel utökar sitt utbud av volontärresor med ett nytt projekt i Rumänien, där volontärer kan göra en viktig insats på ett barnsjukhus. Som volontär på detta projekt fyller du en viktig funktion då personalen inte räcker till och de små barnen annars blir liggande i sina sängar hela dagarna. Du kommer att göra en verklig insats för de barn som behöver det som mest. Samtidigt som du vistas i ett av Europas mest natursköna områden

Projektet är på ett barnsjukhus i staden Brasov, i det mytomspunna Transsylvanien. Dina uppgifter som volontär är att besöka barnen på sjukhuset och ge dem omtanke genom att leka med de äldre barnen och kanske bara vagga de allra minsta i din famn. Dessa enkla uppgifter gör stor skillnad för barnen, som ofta tillbringar långa perioder på sjukhuset långt ifrån sina familjer.

-          Det flesta volontärresor går till länder som anses som exotiska och långt bort men man behöver inte åka till andra sidan jorden för att göra en insats, säger Paul Anderlind VD på Good Travel om det nya projektet.

En viktig del av att åka som volontär är också att få upptäcka och lära känna ett nytt land.

-          Det är en del av belöningen för det arbete du utför som volontär, du får faktiskt en reseupplevelse utöver det vanliga och även om man bara ser det ur reseperspektivet så borde alla åka till detta projekt!

Projektet ligger i Transsylvanien, ett område som är känt för sin vackra natur och sin mytomspunna historia. Bland de höga bergstopparna finns medeltidaslott och mysiga små byar. Området är ett av de bästa för alpinskidåkning i Östeuropa och erbjuder även vackra möjligheter till vandring på somrarna. För den historie- och kulturintresserade finns det otroligt mycket spännande att upptäcka.

För mer information om projektet kontakta

Anna Korsvik

E-post: anna.korsvik@goodtravel.se

Telefon: 08- 502 552 90

Här kan du läsa mer om projektet och se bilder:http://www.goodtravel.se/?id=6033&cat=3227,3227,3227&subj=3231,3232,3689,3688,3692,3231,3232,3689,3688,3692,3231,3232,3689,3688,3692&region=&bysearch=1

Om Good Travel

Good Travel erbjuder volontärupplevelser där resenären får göra en oförglömlig resa och samtidigt hjälpa samhällen, människor, djur och natur på plats. Good Travel är länken mellan små välgörande projekt och de som vill resa och samtidigt göra en insatts.

För mer information kontakta:
Paul Anderlind, vd för Good Travel
Telefon: 08-502 552 90 / e-post: paul@goodtravel.se