Coop

Åke Natt och Dag miljöchef för Coop-koncernen

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2003 08:55 CEST

Åke Natt och Dag har utsetts till ny miljöchef för Coop Norden. Åke är för närvarande miljöchef i Coop Sverige AB men kommer från och med oktober även att ansvara för hela Coop-koncernens miljöarbete.

- Jag har sedan länge ett mycket gott samarbete med de miljöansvariga i Danmark och Norge. För mig blir det en utmaning att samordna miljöarbetet i alla tre länderna och säkra Coop Nordens plats som den mest miljövänliga dagligvarukedjan, säger Åke Natt och Dag.

- Det mesta av miljöarbetet kommer även i fortsättningen vara baserat i kedjorna i våra tre länder. Men det finns också viktiga gemensamma frågor, till exempel varuinköp och egna varumärken. En av våra första uppgifter blir att införa gemensamma policys för miljö-, etik- och hälsofrågor, fortsätter han.

Åke Natt och Dag har tidigare bland annat varit vd på KRAV.

Ytterligare upplysningar
Åke Natt och Dag, miljöchef Coop Norden, 08-743 15 05
Ulrika Ekström, presschef Coop Sverige, 08-743 15 83, 0703-98 54 52

Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta.