G A Lindberg ChemTech AB

Åkerier/Bussbolag kan spara mycket pengar - bara genom att använda rätt smörjmedel

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2014 09:52 CET

Vi har tillsammans med ett större Bussbolag (400 bussar varav 177 utvalda) räknat ut att de kan göra en besparing på över 200 000 kr per år - enbart på servicekostnader, genom rätt oljor från Mobil.

Val av olja

Uträkningen är gjord på 177 bussar som inte kör på RME (rapsmetylester/biodiesel), vilket lett till längre bytesintervaller hos fordonen. Med längre bytesintervaller har antalet servicetillfällen per år minskat samt åtgången på olja.

Genom uträkningen för dessa 177 bussar kom man fram till att detta bussbolag kan spara omkring 140 000 kr per år i servicekostnader, 80 000 kr per år genom mindre oljeåtgång samt 14 000 kr per år på färre oljefilter. Detta genom att endast använda rätt oljor från Mobil.

Välj rätt oljor från Mobil

Är du nyfiken på se hur mycket pengar ni kan spara genom att använda rätt oljor?

Vänligen kontakta Mats Svensson på G A Lindberg ChemTech så berättar vi mer.

Läs gärna mer om våra produkter från Mobil.

Vi finns även på:
Google +

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.