Knotmail

Åkerier, speditörer och bud ansluter sig till Knotmail

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 21:27 CET

- Vi vet att det finns mängder av mindre speditörer som aldrig riktigt fått chansen att konkurrera mot t. ex. Posten. Det ändrar vi på nu säger Conny Tengqvist, grundare och vd på Knotmail.
I Sverige skickas mer än 220 000 paket varje dag, enbart med Posten. Sen tillkommer alla övriga transporter och bud. Den nya uppgraderingen av tjänsten innebär att människor kan skicka paket med företag inom transportbranschen. Alla företag som ansluter har transportförsäkring. Många av de med täckning upp till miljonklassen vilket är betydligt högre än många av de allra största aktörerna. Man slipper på så sätt konstiga tilläggsförsäkringar.
Vi behåller vår utgångspunkt att man skickar med de som ändå utför en resa. Det är miljövänligare  och här ges mindre företag en chans att välja en miljöprofil genom att ansluta sig. Att registrera sina resor på Knotmail är ett miljöengagemang som inte tar mer än några minuter. säger Conny Tengqvist.

Så funkar det

Företag som ansluter sig får som erbjudande att lägga till sin logotype, som sedan visas för respektive resa. Det är upp till var och ett företag att sedan lägga upp flera resor de gör och på så sätt visas deras logotype fler gånger. Med vårt upplägg att kunna registrera återkommande resor med endast en registrering blir det riktigt smidigt. Väldigt många bud och åkerier har just återkommande rutter, och allt för ofta går bilarna helt tomma. Vi kommer även erbjuda support för alla anslutande så att de slipper en ökad belastning i kundärenden.

Nu engagerar vi företagen att skicka via knotmail.

För att företag sinsemellan ska kunna utnyttja tjänsten har vi även inkluderat den nödvändiga fraktsedeln med förtryckt information. Bara att skriva ut. Återigen enkelhet från Knotmail.
På så sätt kan företag skicka med företag och till företag - miljövänligare.
-Vi måsta vara flexibla i utvecklingen, och trots att vi vet hur säkert vi har gjort det privatpersoner emellan så var det ett för stort steg på en gång, men det finns självklart kvar. säger Conny Tengqvist. Han fortsätter: - Det här steget är ett enkelt sätt för åkerier och andra aktörer att bli mer sociala, och samtidigt sänka sina drivmedelskostnader. Företag som skickar sina varor med Knotmail visar också på hur de vill miljöprofilera sig.

Conny Tengqvist, vd och grundare Knotmail, tel 0709-10 06 71
info@knotmail.com
www.knotmail.com

Knotmail är ett nytt sätt att skicka paket, där människor och vanliga resor ersätter dyrare och miljöbelastande logistiktransporter. Webbtjänsten matchar paket med resor. Företaget grundades 2010 av entreprenören Conny Tengqvist och har sitt säte i Linköping.