Åre 2007 AB

Åre 2007 på turné

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 08:36 CEST

Alpina VM 2007 startade upp sin Road Show i samband med den alpina världscuppremiären den 22 oktober. Gallerian i Stockholm blev den mötesplats som inledde den fyra månader långa Road Show, som marknadsför evenemanget VM 2007 i hela Norden .

Med Gallerians besökssiffra på 65.000 personer per dag, blev VM-montern både välbesökt och populär då man också kunde följa den alpina världscuppremiären i Sölden, Österrike per storbildsskärm live.

Ambitionen är naturligtvis att genomföra en förstklassig marknadsföringsaktivitet som gör Åre till en fortsatt ledande arrangör av stora internationella evenemang och VM till det banbrytande arrangemang organisationen eftersträvar.

Åre 2007:s Road Show besöker 10 orter under perioden 22 oktober till 19 mars och tar sedan en ytterligare kraftansträngning för att förstärka evenemanget internationellt under hösten 2006.

”Inget vintersportevenemang kommer att synas lika mycket som alpina VM i Åre under de kommande vintersäsongerna. Förankring av evenemanget såväl nationellt som internationellt kommer att vara säkerställt till invigningen av alpina VM i februari 2007” säger Jens Rundkvist, Marknadsansvarig vid Åre 2007 AB

För mer information kontakta:

Jens Rundkvist, Marknadschef Åre 2007 AB, 073-088 2007

Lasse Lindqvist, VD Åre 2007 AB, 070-636 2007