Vision Häst Värmdö

Årets Affärskvinna 2014: Yvonne Anrin, Värmdö Ridklubb

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 11:59 CEST

Under Värmdö Företagardag 2014 tilldelades Yvonne Anrin, verksamhetsledare Värmdö Ridklubb utmärkelsen Årets Affärskvinna 2014. Hon fick utmärkelsen med följande motivering:

• genom sin förmåga att nätverka, samverka och påverka har gjort Värmdö Ridklubb till en mötesplats för alla.

• driver verksamheten med stort engagemang, bygger broar och skapar möjligheter för fler.

• genom sitt ledarskap är en god och inspirerande förebild.

– Det var en dag jag aldrig glömmer! Att jag skulle få den fantastiskt fina utmärkelsen ”Årets Affärskvinna i Värmdö/Nacka”, tog mig verkligen med överraskning. Jag vill tacka mina arbetskamrater som uppmuntrat och inspirerat mig i arbetet och som mycket starkt bidragit till att fått denna utmärkelse. det värmer mitt hjärta otroligt, säger en rörd Yvonne Anrin.

– Hästföretagarna gratulerar Yvonne Anrin och vi gläds åt att hästnäringen syns och värderas till sitt rätta värde allt oftare. Det är också betydelsefullt som inspiration och ledstjärna för alla andra seriösa företagare i hästnäringen, låter branschorganisationen Hästföretagarnas ordförande Aja Blomberg-Andersson hälsa.

För nätverket Vision Häst Värmdö, som arbetat i närmare tio år med att lyfta fram hela hästsektorn, dess betydelse och dess behov, också mycket glädjande.

-----------------

Priset delades ut av Nacka och Värmdö AffärsQvinnor

Mer information: Yvonne Anrin, Värmdö Ridklubb 08-571 685 34

Eva Bergström, Vision Häst Värmdö, 070-716 27 17

Anneli Pettersson, NoVaQ, 0705 82 24 85

Nätverket Vision Häst Värmdö samlar alla inom hästsektorn i Värmdö.  Vi arbetar för att lyfta hästens närvaro i samhället, genom att visa på allt hästen kan erbjuda, men också vad den behöver.

I Värmdö finns det ca 1000 hästar, 6 ridskolor, 7 ridklubbar, omkring 100 helårsarbeten och 100 hästhållningar.