Nordnet Sverige

Årets Bank är Nordnet

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2006 13:26 CET

Nordnet utsågs idag till Årets Bank av tidningen Privata Affärer. Några av de viktigaste motiven var att Nordnet är en lågprisbutik för sparande som ändå kostar på sig att ständigt förbättra informationen och rådgivningen till kunderna.

Nordnet belönas för att vara en fullmatad lågprisbutik inom sparande. Mycket låga avgifter och flytträtt är konsumentvänliga villkor som i längden får stor betydelse för kundens ekonomi.

”Det är jättekul att få sådan betydelsefull uppmärksamhet för det vi gör. Det är en tydlig bekräftelse på att det vi erbjuder är värdefullt för kunden, d.v.s. för dig och mig som sparare”, säger Klas Danielsson, VD på Nordnet.

Juryns motivering till Årets bank lyder så här:
"Nordnet är en fullmatad lågprisbutik på nätet för sparande i aktier, fonder och det allt viktigare pensionssparandet. Med sin offensiva och kundvänliga attityd har man förutsättningar att bli ett fullgott alternativ till de etablerade bankerna."

”I år har vi fått storslam. I maj blev vi utsedda till årets bästa Bank & finanssajt av tidningen Internetworld och nu Årets Bank. Fantastiskt, men nu ska vi inte slå oss till ro utan fortsatt innovation och förnyelse är fokus”, säger Klas Danielsson.

För ytterligare information kontakta:
Klas Danielsson, VD, +46 8-506 330 30, +46 708-711274, klas.danielsson@nordnet.se
Jessica Gertun, Informationschef, +46 8-506 330 30, +46 709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 130 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnebank.de and www.nordnet.lu.