Avenyn Paradgatan AB

Årets besöksrekord på Avenyn

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2013 19:05 CEST

Våren har äntligen anlänt till Göteborg och Avenyn – och det med pompa och ståt. Ett 70-tal underhållare firade tillsammans med över 30 000 besökare som alla njöt av den färgglada folkfesten. Det bjöds bland annat på ballonger, trolleri, rock- och soulband, Mumintroll, brandbil, dansgrupper, bolltrixare och besök av Lisebergskaninerna.

– Fantastiskt! Det märks att folk längtar efter våren. Vädret och allas engagemang har gjort att dagen blivit oförglömlig! Så många besök hade vi inte kunnat drömma om, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare för Avenyföreningen som arrangerat dagen.

Evenemanget Det våras på Avenyn lockade ut göteborgarna i solskenet och innan klockan hann bli 17 kunde det registreras över 30 000 besök på paradgatan. Det är nästan dubbelt så många som det brukar vara en aprildag. Dagen till ära smyckades gatan med över 3000 färgglada ballonger och flera av gatans butiker flyttade ut. Uteserveringarna var fullsatta och stämningen var på topp redan från klockan 11.

Såväl inbjudna som spontana underhållare fick hela gatan att blomma ut. Evenemanget, som främst är riktat till barnfamiljer, har för tredje året i rad blivit en riktig folksuccé.

Exempel på underhållning under dagen:
Magik med trollkarlen Jonas Wiberg

Trubadur Alexander Floberg
Funk- och soulbandet Soul Fetch

Läs mer på avenyn.se

Avenyföreningen är en förening för företag Avenyområdet. Verksamheten drivs i bolaget Aveny Paradgatan AB. Vi har 230 medlemsföretag i vårt register. Det handlar om allt från butiker till restauranger, caféer, nattklubbar, teatrar, skönhetssalonger och mycket, mycket mer.
Vår verksamhetsidé är att utveckla en attraktiv, levande, trygg och unik mötesplats fylld av upplevelser genom hög kvalitet i utbudet av kultur, restauranger, nöjen och shopping.