Brun Mediaproduktion AB

Årets bloggare lanserar egen podradiokanal

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 13:28 CEST

Den 25e september 2010 vann Egoina Värld pris som Årets Blogg på VeckoRevyns årliga evenemang BlogAwards i Stockholm. Stärkt av detta lanserar Egoina nu sin alldeles egna podradiokanal "Radio Egoina" som kom ut med sitt första pilotavsnitt den 1a oktober 2010.

Egoina valde podradio som media eftersom hon tycker det är ett spännande media, med stor flexibilitet, men också för att hon inte vill gå samma väg som andra bloggande kollegor utan göra ”sin egen grej”.

Radio Egoina produceras i samarbete Brun Mediaproduktion i Helsingborg, som sedan tidigare står bakom sveriges första lokala podradiokanal "Podcast Helsingborg". Den svenska pod-pionjären Anders Nyman är producent när Egoina en gång i veckan spelar in vad aktörerna bakom satsningen hoppas ska bli nästa stora mediasuccé.

I Radio Egoina får lyssnaren följa med bloggdrottningen när hon t.ex. försöker laga mat i köket, går ut på stan och intervjuar folk, ringer upp kändisar, presenterar otaliga listor och inte minst svarar på alla läsar/lyssnarfrågor som hon får varje vecka. Allt i en personlig och varm förpackning som rymmer mycket humor.

Varje avsnitt är på runt 20 minuter och lyssnaren kan antingen avnjuta programmet streamad direkt på bloggen ( www.egoinas.se ), eller genom att gratis prenumerera på showen via t.ex. iTunes. I så fall får man automatiska alla nya avsnitt nedladdade till sin dator eller mobil. Gör bara en sökning på ”Egoina” i iTunes Store.

Alla frågor rörande projektet besvaras av producenten Anders Nyman, Brun Mediaproduktion, 042-400 83 02

Brun Mediaproduktion levererar allt som rör print- och internetmedia. Vi arbetar med att snabbt och kostnadseffektivt ta fram kundens produkter och leverera rätt material på rätt tid och till rätt pris.