Musichelp sweden ab

Årets comeback – Efter lång tystnad är hon här igen Tina Moe

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 08:28 CEST

Tina Moe är uppvuxen i Jämtland. Under 80-90 talet spelade hon in ett flertal uppskattade album. Med sin mycket varma och personliga röst och de målande texterna på svenska slog hon igenom med låtar som ”Paradis”, ”Gör Min Dag”, ”Tysta Hjärtans Sång”, ”Bara Du”, ”Jag Behöver Dig”.

Tina Moe har alltid drivits av en nyfikenhet att utvecklas och lära sig nya saker i livet. Hon har bl a utbildat sig till vinkonnässör, qigonginstruktör och är även diplomerad livscoach. Som coach får hon hjälpa människor att finna det positiva och viktiga i deras liv. Att få vara en del i processen och se hur människor växer samt stödja dem i att våga lita på sina egna känslor ger henne en enorm glädje och energi. Livspusslets viktigaste bitar – Livet – Människan och Kärleken faller på plats.

Efter en längre period i livet med annat fokus än musiken växte plötsligt en ny låt fram hos Tina  - "Ingenting Är Slut"  Den grundar sig på hur viktigt det är att stanna upp, känna efter och lita på sina egna känslor.  Tina Moe hittade tillbaka till glädjen och lusten att skapa och skriva musik. Musikaliskt är hon i fullständig harmoni med den person hon är idag. Hon har mognat genom åren, de eftertänksamma texterna harmoniserar med det musikaliska.  Låtarna har ett anslag av country och pop med starka refränger, där text och musik går hand i hand.

“Ingenting Är Slut” Text och musik - Tina Moe Produktion - Erik Bernholm Arrangemang - Ulf Wahlberg, Erik Bernholm och Tina Moe.

Ulf Wahlberg har nått stor framgång både i Sverige och World-Wide både som producent, låtskrivare och även som artist i det egna bandet Secret Service. Wahlberg producerade schlagerbidraget ”Jag Reser Mig Igen” som han tävlade med tillsammans med Revolutionsorkestern och Thorsten Flinck. Erik Bernholm har producerat många artister och har även tillsammans med Thomas G:son skrivit och producerat flera bidrag till ESC de senaste åren, bl a till Spaniens bidrag till 2012 års Eurovisonsschlagerfestival. 2011 skrev de Jenny Silvers bidrag ”Something In Your Eyes” och året innan det skrev de det danska bidraget ”In a moment like this” som till slut hamnade på en fjärdeplats i stora finalen i Norge.

Peter Åstedt, peter@musichelp.se

XTC Productions AB