Nindev AB

Årets första Nindev Appforum

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 13:03 CET

Nindev Appforum är som Draknästet fast live. En arena för entreprenörer som har en appidé med kommersiell potential. Här sammanförs entreprenörer med en expertpanel av erfarna affärsutvecklare inom IT, internet och teknik. Entreprenörerna får därmed en unik möjlighet att presentera sin idé och erhålla goda råd och idéer från expertpanelen. Allt för att lyfta sin appidé ytterligare.

Initiativet kommer från den snabbväxande app- och webbyrån Nindev. De samlar sedan tidigare in apptips på den egna hemsidan apptipset.se men ville göra något mer konkret. “Vi ville skapa en arena där vi kunde sammanföra de med kapital med de som har goda idéer - och appar var en självklar nisch för oss” säger Philip Fredriksen, affärsutvecklare på Nindev, som är den som driver projektet.

Nindev Appforum går av stapeln den 26 mars på restaurang Meet i Göteborg för inbjudna deltagare. I expertpanelen sitter Tord Störtebecker, Kristoffer Schollin, Fredrik Ganslandt och Gustaf Josefsson.

Presskontakt:
Philip Frederiksen
Affärsutvecklare Nindev
pf@nindev.se

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på www.nindev.se