Bergkvist Publishing AB

Årets Hållbara Fiskpris 2019, här är nomineringarna

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2019 09:57 CEST

För andra året i rad presenterar White Guide Green en guide som bedömer matbutiker ur ett hållbarhetsperspektiv. Totalt har närmare 300 butiker i Sverige testats, och i huvudkategorin Årets Hållbara Matbutik nomineras 30 stycken butiker.

I kategorin Årets Hållbara Fiskpris nomineras 10 butiker som på ett framstående sätt arbetar med att sälja och marknadsföra hållbara val av fisk i butik.

Följande matbutiker kommer att placera sig på plats 1-10 när priserna i White Guide Green delas ut under en gala på Bonniers Konsthall den 12 juni 2019.

Ica Kvantum Flygfyren, Norrtälje

Ica Kvantum Malmborgs Clemenstorget, Lund

Ica Kvantum Malmborgs Erikslust, Malmö

Ica Maxi Haninge, Haninge

Ica Stop, Täby

Ica Torgkassen, Uppsala

Lidl Kungsängen, Stockholm

Stora Coop Bollnäs, Bollnäs

Stora Coop Sisjön, Göteborg

Willys Långebro, Kristianstad

Juryn har bedömt hur butiken arbetar med att främja hållbara val av fisk och skaldjur och kommunicerar fördelarna med miljömärkt fisk.

För mer info:
Malin Komaiszko
Projektledare
malin@bergkvistpublishing.se
073-0225109

White Guide Green är ett samarbete mellan White Public AB och Bergkvist Publishing AB. Kriterierna för huvudkategorin Årets Hållbara Matbutik är framtagna tillsammans med Världsnaturfonden WWF och guiden genomförs med stöd av följande partners: KRAV, Scan, Sydgrönt, Skånemejerier, Oatly, Royal Greenland, Findus, Svenskmärkning och Pågen.