FRII Frivilligorganisationernas insamlingsråd

Årets insamlare 15 – års jubilerar med erfaren jury och nya kategorier

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2018 10:18 CET

Juryn för utmärkelsen Årets insamlare är utsedd. Med erfarenhet från olika branscher och bred kompetens inom kommunikation, marknadsföring och insamling är det en välrenommerad jury som tagit sig an uppdraget att utse Årets insamlare i fem kategorier.

Årets insamlare instiftades av FRII, 2003, för att uppmärksamma personer, organisationer och initiativ som under föregående år gjort särskilda insatser för att inspirera till gåvogivande och öka insamlingen av gåvor. Föregående års vinnare i kategorin Kampanj, Göteborgs stadsmission, finns i år med i juryn.

-För oss betyder priset jättemycket. Det är en bekräftelse på att vårt arbete når ut, skapar engagemang och då får möjlighet att hjälpa fler, säger Tomas Carlström, kommunikations- och insamlingschef på Göteborgs stadsmission.

Nyheter – nominera en givare och en kollega

I samband med 15-årsjubileet presenteras även nya kategorier – bästa insamlingskollega och årets givare. Genom detta kan priset tydligare uppmärksamma både personer som varje dag arbetar för att hitta nya sätt att engagera människor att bidra till viktiga ändamål, och de som själva ger.

- Det känns fantastiskt att FRII har fått ett så stort engagemang från jurymedlemmarna. Och med de nya priskategorierna får vi en chans att verkligen uppmärksamma enskilda personer som ser till att det finns pengar för att göra världen bättre på olika sätt, säger Charlotte Rydh, Generalsekreterare FRII.

Årets jury

Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication

Charlotte Rydh, Generalsekreterare FRII och juryns ordförande

Göran Adlén, trendanalytiker

Karin Zingmark, kommunikations- och ledarskapskonsult

Pär Larshans, hållbarhetschef RagnSells

Tomas Carlström, kommunikations- och insamlingschef Göteborgs stadsmission

Priset delas ut på årets branschfest

På kvällen den 24:e april på Insamlingsforum, i Stockholm, delas utmärkelsen Årets insamlare ut. Insamlingsforum är Nordens största konferens om insamling och givande, med drygt 300 deltagare.

Läs mer om Årets insamlare>> http://www.frii.se/medlem/arets-insamlare/
Läs mer om Insamlingsforum>> https://insamlingsforum.se/

Kontakta FRII för mer information
Charlotte Rydh
Generalsekreterare FRII

charlotte@frii.se

Jessica Persson
Kommunikatör

jessica@frii.se

FRII är en branschorganisation som verkar för goda förutsättningar och ökat förtroende för insamling till goda ändamål. Det gör vi genom kvalitetsarbete, kompetensutveckling, opinionsbildning samt stöd och råd till våra medlemmar.