Middagskorgen AB

Årets julklapp en ge bort en färdigplanerad middagskasse från Middagskorgen

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 23:13 CET

Årets vinnare hjälper stressade konsumenter med en del i det omtalade vardagspusslet. Årets Julklapp 2011 är en färdigplanerad matkasse, Middagskorgen, den julklappen som givaren kan ge med dubbla goda samveten.

För att erhålla titeln ska en produkt uppfylla ett eller flera av följande tre kriterier:

• Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
• Produkten skall representera den tid vi lever i.
• Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

Middagskorgen ingår i den e-handeln har utvecklats starkt under de senaste åren, de var bland de första att erbjuda tjänsten i Sverige.

-      Min erfarenhet från de här åren som vi drivit Middagskorgen ser jag idag hur en kombination av tidspress och en önskan att vilja att göra något annat av sin tid gör att hushållen vill ha en bekvämlighet i sin vardag. De färdig planerade matkassarna har fått sitt riktiga genombrott i år, säger Cecilia Strömberg, VD Middagskorgen AB.

HUI Research bekräftar i sitt pressmeddelande via VD Lena Larsson att Middagskorgen är ett matkasse företag som erbjuder den tjänsten för beställaren: En planerad veckomeny med packade varorna, recept och leverans till dörren. Allt detta för att underlättar vardagen för hushållen.

För ytterligare information kontakta:

Cecilia Strömberg på telefon 0766 -32 29 04 , grundare och äger av Middagskorgen

Middagskorgen är en tjänst som erbjuder färdigplanerade middagskassar med levereras direkt hem till ytterdörren till privat personers. Middagskorgen innehåller recept för en planerad veckomeny samt ett råvaruinnehåll till 5 middagar för en familj på 4-5 personer, 2 vuxna och 2-3 barn. Middagskorgens signum är kvalitet, flexibilitet och kundvänlighet