Vi-butikerna

"Årets leverantörer" utsedda av Vi-butikerna!

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 14:05 CEST

Carlsberg bryggeri och finska mejeriföretaget Valio fick i år den eftertraktade utmärkelsen som "Årets leverantör". Det prestigefyllda priset delades ut i samband med Vi-butikernas leverantörsträff på Grand Hôtel i Stockholm den 17 september.

Vi har sedan länge tagit ställning för och om märkesvaran, säger Vi-butikernas marknadschef, Patrik Hjert. När andra satsar på EMV, egna varumärken, har vi gjort tvärtom. Vi värnar om de etablerade leverantörerna och de genuina varumärkena. Det är till vissa delar därför som den här utmärkelsen har blivit ett så viktigt och uppskattad inslag i leverantörsledet inom svensk dagligvaruhandel.

Några av kriterierna för att kunna utses till "Årets leverantör" är, att leverantören är innovativ och produktutvecklande och aktiv har deltagit med säljfrämjande insatser genom sin säljkår i butikerna.

Vi-butikerna är en handlarägd livsmedelskedja med ett 80-tal butiker i Sverige. Butiksomsättningen var år 2007 ca 6 miljarder. Vi-butikerna har ca 1 miljon kunder i veckan.

Patrik Hjert, marknadschef Vi-butikerna 08-52241250
Christer Lillthors, produktgruppchef Vi-butikerna 08-52241233