KPA Pension

Årets livbolag – för fjärde året i rad

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2006 08:52 CEST

KPA Pension står för långsiktig kundtillfredsställelse. För fjärde året i rad har bolaget utsetts till Årets Liv- och fondförsäkringsbolag av tidningen Affärsvärlden.

- Jag är oerhört stolt och glad över att vi åter igen har lyckats med prestationen att bli vald till Årets livbolag, säger Bertil Repfennig, vd i KPA Pension. Det visar att vår strategi att lyssna på kunderna och anpassa våra tjänster efter deras behov har belönats.

Till grund för utmärkelsen ligger undersökningen Finansbarometern, som har genomförts bland beslutsfattare i över 600 av Sveriges största företag och organisationer. Halva bedömningen grundar sig på kundnöjdhet, halva på kundimage. I kundimage ingår: pris, service och bemötande, produkt- och tjänsteutbud samt anpassning till företagets verksamhet, avkastning och lokal närvaro. KPA Pension får de i särklass högsta betygen bland livbolagen när det gäller kundnöjdhet, anpassning till företagens verksamhet samt service och bemötande.

- Totalt har vi på KPA Pension höjt vårt betyg rejält sedan förra året. Det är ett kvitto på att våra kunder både har nytta av och uppskattar vår kunskap och långa erfarenhet på pensionsområdet. Samtidigt inspirerar utmärkelsen oss till att anstränga oss ytterligare och fortsätta vara en ännu mer professionell aktör, säger Bertil Repfennig.

Årets Liv- och fondförsäkringsbolag

Tabellen visar att KPA Pension totalt sett har höjt betyget rejält sedan förra året. Finansbarometern 2006 ligger till grund för Affärsvärldens utmärkelse av KPA Pension till Årets Liv- och fondförsäkringsbolag.

För mer information kontakta:

Bertil Repfennig, vd KPA Pension, tel 08-665 48 49

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn. För fjärde året i rad har KPA Pension 2006 utsetts till Årets Liv- och fondförsäkringsbolag av Affärsvärlden. KPA Pension erbjuder pensions- och försäkringslösningar sedan 1922 och ägs till 60 procent av Folksam och till 40 procent av Sveriges Kommuner och Landsting. Mer information finns på www.kpa.se.