KKiKK

Årets Mentor i Stockholm utsedd

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 09:25 CEST

ALMI Företagspartner och Jobs and Society NyföretagarCentrum har i uppdrag av Näringsdepartementet skapat Mentor Eget Företag, ett nationellt program för mentorskap, som ett komplement till den ordinarie rådgivningen. För att lyfta fram och hedra de mentorer som på ideell basis ställer upp och gör programmet möjligt delar de varje år ut ett pris till mentorer, regionalt och nationellt. I Stockholm har Anna-Carin Enwall, VD på Scandinavian Research, blivit utsedd till årets mentor.

- Jag är jätteglad att mina erfarenheter kunnat vara till hjälp, säger Anna-Carin Enwall. Men jag är själv överraskad hur snabbt samtalen givit resultat, det är helt klart över förväntan och ett gott betyg till min adept.

Adept Kristina Hoas lyfter särskilt fram hur Anna-Carins humor, generositet och stora integritet lotsat henne igenom den första intensiva tiden som egenföretagare. Utöver det uppskattar hon hur Anna-Carin hjälpt henne att göra de rätta prioriteringarna, stöttat i motgång och glatt sig över framgångarna. Själv tycker Anna-Carin att det viktigaste är närvaron, att vara uppmärksam.

⁃ Det är viktigt att koppla bort allt annat, annars kan man lika gärna skippa samtalen, säger Anna-Carin. Jag måste förbereda mig mentalt inför varje samtal, annars kan jag inte vara närvarande och det är den främsta framgångsfaktorn för givande samtal.

11 november arrangeras Stockholms största mentor och adeptmingel. Då mottar Anna-Carin Enwall sitt pris som Årets mentor i Stockholm av finansborgarråd Sten Nordin.

För mer information:

Daniel Carnerud, kommunikatör ALMI Företagspartner mentorprogram Stockholm

Tel 0735 – 24 49 00

E-post: daniel.carnerud@almi.se

Läs även mer på

www.mentoregetforetag.se

www.almi.se/Nyforetagande/Mentorprogramet/

Mentor Eget Företag - Ett exklusivt mentorprogram för företagare

Företagare med stor tillväxtpotential matchas mot en professionell mentor. Programmet pågår till april 2011. Syftet är att skapa tillväxt och har mejslats fram utifrån en stor efterfrågan hos småföretagare samt en ambition att stötta tillväxten i regionen.

Bakom Mentor Eget Företag står Entrepreneur Stockholm och ALMI Företagspartner Stockholm. Finansiärer är Tillväxtverket, Europeiska regionala utvecklingsfonden och Kvinnors Företagande Stärker Sverige.