Bidpart AB

Årets Miljöföretag

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 14:10 CET

Den 7 februari hölls den årliga Företagarkvällen i Fjällräven Center, Örnsköldsvik. Under kvällen korades vinnare i många olika kategorier. En av kategorierna var Årets Miljöföretag.

Årets Miljöföretag delas ut till det företag som under året bidragit till hållbar utveckling samt inspirerat till miljönytta, energieffektivisering och energiomställningar, eller annan positiv utveckling inom miljöområdet. Priset delas ut av Örnsköldsviks Kommun och 7:an Mediapartner.

Motiveringen till att Bidpart blev nominerade lät så här:

Bidpart har en lång erfarenhet vad gäller försäljning av överskottsutrustning till och från processindustrin och energisektorn. Industriöverskott är normalt en svårsåld utrustning som ofta går till skrot, trots att utrustningen många gånger är både i bra skick eller nyrenoverad och i vissa fall även helt oanvänd. Att förlänga livslängden för industriutrustning är en hushållning med resurser. Affärsidén är att kund och ägare möts via hemsidan www.bidpart.se för att göra upp affären. Bidpart fungerar som mäklare och hjälper ägarna bl.a. med att prissätta sin utrustning.

Bidpart AB är ett ungt bolag som är lokaliserat i Örnsköldsvik i Västernorrlands län.