Svensk Handel AB

Årets modejulklapp är en halsduk

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 09:08 CET

Nu tar julhandeln fart hos landets klädhandlare och Svensk Handel Stil kan för andra året i rad avslöja vad innehållet i årets mjuka julklapp under granen blir.

Julhandeln har nu kommit i gång efter en höst med både upp och nedgångar inom klädhandeln. Svensk Handel Stil utser halsduken/sjalen till årets modejulklapp.

– Inte nog med att det väl aldrig sålts så många halsdukar/sjalar som nu, så symboliserar halsduken den sköna känslan att kunna vira den omkring sig och värja sig mot den ekonomiska snålblåsten. Halsduken/sjalen är också det perfekta sättet att på ett prisvärt sätt uppgradera sin garderob och sätta färg på tillvaron, säger Mikael Sandström, branschordförande i Svensk Handel Stil.

För frågor och intervjuer kontakta:

Maria Sandow, kanslichef Svensk Handel Stil, 010-47 18 639, 070-794 87 18,
Mikael Sandström, branschordförande Svensk Handel Stil, 070-564 03 80
Margareta Ternell, pressansvarig, Svensk Handel 010-47 18 669, 070-642 00 16

Svensk Handel, som till medlemsantalet är största organisation inom Svenskt Näringsliv, har 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 21 500 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti- och detaljhandel. Ordförande är Kenneth Bengtsson och vd Dag Klackenberg.