Splendor Plant AB

Årets ros 2016 – en ros som alla kan odla

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2016 19:22 CEST

Årets ros 2016 från kommer Splendor Plants Easy Elegance®-serie. All the Rage heter denna flerfärgade buskros som erbjuder alla − från nybörjaren till rosfantasten − en frisk, härdig och kontinuerligt blommande skönhet.

All the Rage vann utnämningen till Årets ros 2016 i hård konkurrens av många fina och odlingsvärda rosor. All the Rage ingår i Easy Elegance®, en serie rosor som odlas och säljs till trädgårdshandeln, anläggare och kommuner av Splendor Plant:

− All the Rage är en god representant för Easy Elegance®-rosorna. Den är lättodlad, frisk, härdig och blommar länge, säger Nils Andersen, VD för Splendor Plant.

All the Rage har stora, exotiskt vackra dubbla blommor i skiftande färg av aprikos, gul och rosa. Bladverket är krispigt sommargrönt. I trädgården erbjuder All the Rageett spännande blickfång som skiftar från dag till dag hela sommaren och långt in på hösten. Rosen klarar av att växa upp till zon 4.

Easy Elegance® gör oss alla till rosodlade

Just rosor har en tendens att skrämma nybörjaren i trädgården med ryktet att det ska vara svårt att lyckas med odlingen:

− Easy Elegance®-rosorna är utmärkta ”instegsrosor” för dem som inte tidigare haft rosor i sin trädgård eller precis blivit med trädgård. I serien finns rosor för alla smaker vad gäller färg, blomning, höjd, doft och växtzon. De är så väl rustade för vårt klimat att odlingen blir både enkel och lustfylld, säger Nils Andersen.

Rosens dag utser Årets Ros

Årets Ros utses sedan 2008 av projektgruppen Rosens Dag. Den 2 juli, på Rosas namnsdag, sker utnämningen och det är också dagen då rosälskare över hela landet går man ur huse för att njuta av blommor och dofter i parker och trädgårdar.

___________________________________________________________________________

Läs mer om Rosens Dag: www.rosensdag.se

Kontakta Johanna Pommer mer info, johanna.pommer@splendorplant.se eller telefon 070-666 12 61. Högupplöst bild kan laddas ner från Mynewsdesk 'ALLTHE RAGE blev Årets ros 2016''

Splendor Plant AB producerar och säljer växter med prakt och livskraft till professionella kunder i partiled. Vi erbjuder ett brett sortiment av spännande växter i hög kvalitet. Vi är ledande inom produktutveckling av trädgårdsväxter och vårt sortiment utvecklas kontinuerligt. För mer info se www.splendorplant.se.