Skämskudden

Årets sämsta tv – här är nomineringarna till Skämskudden 2015

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 10:41 CEST

Den 27 augusti utses årets mest pinsamma tv-insatser när antiprisgalan Skämskudden arrangeras för tredje året i rad. Idag presenterades nomineringarna och bland bidragen märks program som Allsång på Skansen, Idol och Paradise Hotel samt tv-personligheter som Samir Badran, David Hellenius, Malou von Sivers och Paolo Roberto.

Under året har svenska folket röstat på de mest pinsamma insatserna inom svensk television. Nomineringarna gäller nio kategorier med allt från underhållning, dokusåpa och livsstil till programledare, tv-personlighet och direktsändning. Idag presenterades samtliga nominerade.

– Galan blir bara mer och mer existensberättigad. I år har det varit så många risiga tv-produktioner att vår nomineringsgrupp nästan behövt söka vård när de gått igenom bidragen, säger komikern Martin Soneby som är galans initiativtagare.

Nomineringarna lämnas nu över till Skämskuddens jurygrupp som har till uppgift att ta fram en vinnare i varje kategori. Juryn är hemlig men består av namnkunniga tv-skribenter och journalister från hela landet. Samtliga produktionsbolag som har nominerats kommer att bjudas in till galan för att ta emot eventuella utmärkelser. Utöver de nio kategorierna delas även specialpriset Guldkudden ut för andra året.

Vinnarna presenteras under en storslagen galakväll på Ballroom 12 i Stockholm den 27 augusti, och precis som under de två tidigare galorna tror arrangörerna på ett utsålt evenemang. På plats för att underhålla publiken finns komiker som Moa Lundqvist, Jonas Strandberg, Josefin Sonck, Simon Gärdenfors, Simon Svensson, Kim W Andersson, Petrina Solange, Johannes Finnlaugsson, Johanna Wagrell, Petter Bristav och Nisse Hallberg. Konferencierer är Martin Soneby och Elinor Svensson.

Här är de nominerade:

Sveriges städmästare
Hela kändis-Sverige Bakar

Om Skämskudden
Skämskudden är ett antipris som delas ut till de mest pinsamma insatserna inom svensk television. Bakom projektet står komikerna Martin Soneby och Fritte Fritzson som genom detta initiativ vill uppmuntra kreativitet och nytänkande inom tv-sfären. Skämskudden arrangerades för första gången 2013. Skämskudden 2015 arrangeras den 27 augusti på Ballroom 12 i Stockholm med Martin Soneby och Elinor Svensson som konferencierer.

Biljetter till Skämskudden 2015

Mer information, intervjuer, bilder och pressackreditering
Mer information, tidigare pressmeddelanden och bilder för publicering finns på www.skamskudden.se/press. För mer information kontakta initiativtagaren Martin Soneby på telefon 070-657 76 73 eller pressansvarig Mats Wurnell på telefon 0704-18 94 37 eller via e-post till press@skamskudden.se.