Spinn

Årets Spinn-jury är klar

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2009 13:18 CEST

2009 års Spinn-tävling drar snart igång och det har därmed blivit dags att presentera året jury som består av idel tunga namn. På galan i november presenteras de kampanjer som juryn utsett till årets bästa men juryns arbete med att bedöma bidragen startar redan i oktober.

Juryn består av:
Ordförande: Bodil Eriksson, SCA
Micael Dahlén, HHS
Fredrik Pallin, Springtime
Hans Kullin, Burson-Marsteller
Kinna Brundin, Cohn&Wolfe
Kristin Djerf, Dagens Media
Mårten Lyth, Bonnier
Rocky af Ekenstam Brennicke, Björn Borg

Juryns arbete
Spinnjuryn lägger ner ett omfattande arbete på att läsa de bidrag som anmäls till Spinn. Instuderingen sker enskilt och därefter träffas juryn för att dela sina åsikter med varandra och fatta ett gemensamt beslut om vilka som skall nomineras. Därefter sker ytterligare en enskild instudering innan slutligen vinnarna utses. Juryn kan inte se vilken byrå som står bakom anmälningarna. De bidrag som avslöjar sin identitet diskvalificeras.

Juryn består av totalt åtta medlemmar med vardera en röst. Av dessa är ordförandens röst utslagsgivande. Alla medlemmar i juryn har en god insikt i marknads-PR med olika bakgrunder och erfarenheter, både från byrå- och kundsidan.

- Ända sedan Spinn startades har kvaliteten på såväl bidragen som själva arrangemanget höjts ett pinnhål varje år. När vi nu tar över stafettpinnen från Prime och håller i årets evenemang, hoppas vi att vi kan fortsätta att leverera på den trenden. Självklart hoppas vi också att vi kommer att få se rekordet på antal inlämnade bidrag slås i år igen, säger Jan Lindow VD för MS&L.

Årets Kategorier

Ny för i år är kategorin Experiential Marketing som följs av kategorierna:

Årets business-to-business-kampanj
Årets konsumentkampanj
Årets integrerade kampanj
Årets word-of-mouth kampanj
Årets digitala kampanj
Årets rookie

Inom alla kategorier kommer två priser i form av guld och silver att delas ut.
För mer information besök spinn.nu