Edge HR

Årets ”Sticka ut hakan” -pris delas ut 23 mars

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2006 12:00 CET

Årets ”Sticka ut hakan” pristagare kommer att presenteras den 23 mars på Personaldagen som anordnas av Thomson Fakta. Priset delas ut av Pa forum för att främja ett proaktivt, affärsmässigt och värdeskapande arbete. Under dagen kommer vinnaren av priset berätta om sitt ledarskap och hur en framgångsrik verksamhet skapas.

– Har man fått ”Sticka ut hakan” – priset har man stärkt konkurrenskraften i sin organisation genom att ha arbetat med HR-frågor på ett innovativt och proaktivt sätt samt med humanistiska värderingar, säger Lena Persson, VD på PA forum. Det är något många organisationer strävar efter att göra men inte alltid lyckas med. Vi vill därför uppmärksamma de som lyckats och ge dem tillfälle att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter.

Dagen bjuder också på föreläsningar med Lottie Knutson, Informationsdirektör Fritidsresor, Kent Brorsson, Arbetsrättschef Svenskt Näringsliv, och Jan Gunnarsson, föreläsare och författare Värdskapet.

Lottie Knutson berättar om hur Fritidsresor agerade efter tsunamikatastofen och tar upp viktiga frågor vad gäller krishantering; Hur testas våra samarbeten och relationer under en kris? Kan man planera för det oförutsägbara? Kan företaget växa sig starkare efter en kris?

Ledarskap och begreppet värdskap diskuteras; Vad har begreppen gemensamt och hur får vi människor att vilja värdskap? Jan Gunnarsson, svarar på hur dessa frågor kommer att bli en allt viktigare komponent i konkurrensen om både kunder och medarbetare.

Som en av de mest insatta inom området föreläser Kent Brorsson om senaste nytt inom arbetsrätten.

Dagen anordnas av Thomson Fakta och PA forum
9.00 Klarasalen Målargatan 1 Stockholm 23 mars

Helene Blomqvist, telefon 08 587 670 41 e-post: helene.blomqvist@thomson.com

Om Thomson Fakta