SWEDMA

Årets Stjärnskott i Guldnyckeln

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 13:30 CET

”Vi är glada att presentera Adam Lundberg på Rodolfo som vinnaren av Årets Stjärnskott i Guldnyckeln. Han är en person som gått från klarhet till klarhet. Med en sällan skådad ödmjukhet, en stor portion kunskap och engagemang för kunden är han en självklar vinnare i Årets Stjärnskott!”

Så lyder juryns motivering till valet av Årets Stjärnskott vid Guldnyckeln 2012, Sveriges största arrangemang inom direkt och interaktiv marknadsföring.

– Ett klockrent val, säger Eva-Lotta Laurin, vd på SWEDMA, som arrangerar Guldnyckeln sedan 30 år tillbaka.

Adam Lundberg står stabilt i dm-branschen med ett förflutet på Ogilvy One, Trackster och Ogilvy & Mather i Los Angeles. Han har hunnit med marknadsföringsstudier på San Diego University och arbetat i kommittén för ”Interactive Marketing Day 2009” i samma stad. Han var också med att vinna det enda svenska priset vid International Echo Awards 2008 i form av ett brons för IBM och Ogilvy One Sverige. Dessutom har han hunnit med att arbeta med kampanjen för Guldnyckeln 2006.

Nu har han startat en byrå med något okonventionella metoder. Rodolfo ser sig själva som banbrytande inom den traditionella reklambranschen. Det gör de bland annat genom att samarbeta med psykologer för att bygga sitt koncept.

Priset Årets Stjärnskott delas varje år ut under Guldnyckeln. Jury är arrangören SWEDMAs styrelse. Till Årets Stjärnskott letar juryn efter dm-branschens mest spännande kommande profil – en person som är hungrig, ambitiös, har en skarp attityd och som sannolikt blir nästa generations stjärna. En person med det där lilla extra.

I år delades Årets Stjärnskott ut under Guldnyckelns seminariedag den 22 mars på Globen Annexet i Stockholm. Mer information om seminariedagen, tävlingen och galakvällen Guldnyckeln på guldnyckeln.se.

För mer information kontakta:
Eva-Lotta Laurin, vd SWEDMA | eva-lotta.laurin@swedma.se, 08 53 48 02 60.
Adam Lundberg, Rodolfo | adam@rodolfo.se, 0736 67 77 02.

SWEDMA är intresseorganisationen för alla som arbetar med direktmarknadsföring och har funnits sedan 1968. Vi arrangerar seminarier, utbildningar, resor, skapar debatter och arbetar med lobbying och god sed. Vi arrangerar även tävlingen och seminariedagen Guldnyckeln. Där belönas bra direktmarknadsföring efter kriterierna strategi, kreativitet och resultat. Mer info: swedma.se / guldnyckeln.se