Ung Företagsamhet Skaraborg

Årets UF-företagare ställer ut i Forsenhallen i Tidaholm

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 19:58 CET

Lördagen den 20 mars, har pressen och allmänheten chansen att få en inblick i hur morgondagens svenska entreprenörer tänker. I Forsenhallen i Tidaholm, kan ni överraskas av varor och tjänster, som ni inte trodde fanns. Handtag att bära skidorna i, en kombinerad kortlek,  partypockets, takrengöring och egentillverkade smycken är bara några av alla produkter och tjänster som finns på plats. Ni kommer att mötas av en sprudlande energi av ungdomlig kreativitet där idérike­domen tycks sakna gränser!

Våga Vara Egen, som mässan heter, är höjdpunkten på ett läsår där UF-företagen dessutom har chansen att vinna priser i tretton tävlingar. För en del UF-företag väntar därefter den nationella mässan Våga Vara Egen i Stockholm i maj, där de tävlar om titeln som svenska mästare i sin kategori. Några av kategorierna är Bästa UF-företag, Bästa Vara, Bästa Säljare och Bästa Mässmonter. Omkring 50 personer från näringslivet i Skaraborg ställer upp som jury för att bedöma elevernas prestationer.

Tid och plats

Plats:            Forsenhallen Tidaholm

Tider:

10.30           Invigningstal i Forsenhallen med Ulrika Carlsson, riksdagsledamot.
                   Prisutdelning: Bästa affärsplan, logotyp, webbplats

11:00-          Öppen för allmänheten

16.00           Final och prisutdelning

Pressen hälsas välkommen till mässinformationen, i Forsenhallen, kl 10.30 för invigningstal och intervjuer med inblandande och UF-företag. Resultat i de olika tävlingarna, samt motiveringar, kan fås på plats under prisutdelningen kl 16.00 eller på telefon (0768-830 220) efter kl 18:00.

Alma Ohlin  – regionchef