Medicover

Årsredovisning 2005 för MEDICOVER Holding S.A.

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 15:24 CEST

finner Ni på nedanstående länk: http://www.medicover.com/en/se/se/Default.aspx?TabId=2275

Om Medicover:

Medicover är den ledande leverantören av privat sjukvård i Central- och Östeuropa och erbjuder sina kunder såväl hälso- och sjukvårdstjänster som finansieringssystem för dessa. Vi ser till att passande hälso- och sjukvårdstjänster håller hög kvalitet och är bekvämt tillgängliga för kunden. Medicover betjänar över 6000 företagskunder i Polen, Tjeckien, Ungern, Rumänien och Estland och nära 200 000 anställda i dessa företag. Våra egna medicinska anläggningar, som håller toppkvalitet, tillhandahåller tillsammans med våra partners regionala kliniker ett vidsträckt nätverk av medicinska tjänster till anställda hos multinationella, stora och medelstora företag. Under 2005 hade Medicover hand om nära två miljoner patientbesök i sitt nätverk. Medicover driver också en diagnostisk laboratorieverksamhet under varumärket Synevo, som för närvarande är etablerad i Rumänien och Polen. Synevo tillhandahåller kvalitetssäkrade laboratorietester både till offentliga sjukhus och privatläkare liksom också till läkemedelsindustrin i hela regionen.